Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 4094 ggr
Betty
0

Ont i magen

Jag har haft ont i magen på min semester i flera dagar, sedan blev det bra. Nu har jag åter ont i magen och har haft det i cirka 1 vecka. Jag vaknar och har ont och går och lägger mig och har ont. Det är inte kramp utan är en konstant värk hela tiden. Är även lösare i magen än jag brukar vara.

Gjorde en koloskopi för ca 1,5 år sedan eftersom jag hade problem då också, men då mest med gaser och illamående. De hittade ingenting trots att jag hade blod i avföringen.

Blod har jag nu också och det är färskt, har bara ont i nedre delen av magen och inget direkt illamående. Vad kan det vara? Någon seglivad bacill?

RuiXue
0

Tycker du borde få det undersökt igen eftersom du har blod i avföringen. Det kan röra sig om tidigt stadium av någon tarmsjukdom eller irriterad tarm så ring till läkaren och få en tid.

Jennie

Betty
0

ja jag vet men det känns som att dom tycker att jag är värsta hypokondrikern, "när det är magen så kan det vara så mycket tex stress" det känns bara som att de avfärdar allt med att det är psykiskt. Nu sist jag var hos läkaren så sa han att det förmodigen var en hemorojjd som blödde. Men det gör inte ont att gå på toa  och de såg ju ingen sådan på koloskopin.

RuiXue
0

Bättre att gå till läkaren en gång för mycket än en gång för lite. Blod i avföringen skall alltid tas på största allvar för går det för långt så kan man rent av förblöda om det handlar om större mängder blod i avföringen eller blod från en magblödning.

Jennie

Maria
0

Du borde bli ordentligt utredd för detta. Du ska inte behöva ha ont och blod i avföringen utan att man hittar något. Blodet kommer ju någonstans ifrån.

Stå på dig.Glad

/Maria

Betty
0

OK nu har jag varit hos läkaren och lämnat massa prover. Har fortfarande ont och är inte smärtfri ngn gång under dagen. Det som är lite mysko är att jag har förhöjd kroppstemperatur oxå ligger på ca 37.8 och brukar normalt ha 36.8. Det förklarar ju varför jag svettas så mycket. 

Hoppas dom hittar ngt. Annars går det väl över tills jag gifter mig :)