Svininfluensabluffen avslöjad
Så har då svininfluensa "pandemin" blåsts av. WHO´s rådgivare visade sig ha varit mutade.
Det finns en mängd olika tankar bakom detta med svininfluensan och som lekman är det svårt att avgöra vad som är sanning eller inte.
Vad som är viktigast är väl ändå att det inte blev någon större "pandemi" och att såpass få människor drabbades.
Personligen så är jag imponerad av den snabba "utryckning" som gjordes världen över och det känns tryggt inför kommande pandemier som vi med all säkerhet kommer att drabbas av.
Vi får se detta som ett bra övningsexempel.
/Maria

#1 En kommersiell attack mot samhället som gjort 1000-tals handikappade och tagit livet av friska människor, kostat miljarder för inte bara svenska folket genom att några cyniska läkemedelsbolag använt mutade experter för att skapa rädsla och hysteri över hela världen. Är det ett bra övningsexempel? Och i så fall för vem? Snarare tvärtom. När man ropat "vargen kommer!" några gånger. Fågelinfluensa!, Svininfluensa! … Så när det verkligen händer är det ingen som tror på det.
Vi har diskuterat denna svininfluensan till leda härinne.
Hur många människor som blev räddade går inte att mäta på samma sätt.
/Maria
#3 jag instämmer
för mig så räddade troligtvis vaccinet mitt liv
jag är stolt över att jag vaccinerade mig

# 3 Precis man kan inte mäta alla som blev räddade av att vaccinera sig. Att diskutera detta leder ingen vart.
Vi ska va tacksamma att det satsas på vaccin vid risk för pandemi. Det är inte nåt som nån vill ha, misstänker jag.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag valde att inte vaccinera mig o min familj.
Jag vaccinerade mig inte, och det gjorde inte heller någon i familjen mig veterligen. Mina föräldrar gjorde det inte i alla fall, men hur det är med övriga släkten låter jag vara osagt, vet dock att en faster med familj var minst lika kritiska som jag till vaccinationen så de tackade nej också.
Jennie
Alla typer av influensor kan döda människor, som inte har den rätta motståndskraften.
Och dör man inte, så blir man i de allra flesta fall väldigt sjuk och det kan ta lång tid att tillfriskna.
Så jag tycker inte influensavaccin är fel. Det gör att många människor slipper insjukna och vara krassliga kanske upp till flera månader.
Och detta kommer jag fortsätta tycka 

Jag försöker få folk att höja blicken något.
Den här influensan kom och gick 1990 91 utan större väsen.
Men det handlöar faktiskt inte om influensan utan om en otrolig bluff, med korrumption, vilseledande information, masshysteri och ett stort antal offer på cynismens altare.
Mitt inlägg handlar således om en bluff. Och du som helt frisk och inte i någon riskzon, vaccinerade dig, gick på den. Visst, förståeligt med all skrämslepropaganda. Bluffen handlar framför allt om att läkemedelsbolag medvetet lurat världens folk och skrämt upp dem med ett hot som inte har vetenskaplig förankring. Tvärtom genom korrumption lyckades läkare arvoderade av läkemedelsbolag till och med föra WHO bakom ljuset.
Den aktuella influensan kunde var och en frivilligt ha tagit vaccin mot. Precis som mot vilken annan influensa. Det som nu skedde var att två läkermedelsbolag lyckades hetsa och lura av regeringar och befolkning astronomiska belopp och öka sin egen förmögenhet på andras bekostnad.
Och man pumpade ett oprövat vaccin in i människor som förorsakade mer skada än om folk låtit bli att ta vaccinet. Rent av är det så att biverkningar nu börjar dyka upp i form av spasmer och sömnstörningar i en ganska omfattande skala.

#3 och #5 menar att man inte kan mäta hur många som blev räddade. Jo man kan jämföra med de länder som inte gjorde någon motsvarande massvaccinering som i Sverige. Tyskland hade procentuellt sett inte flera sjuka eller döda. Och framför allt inga offer för biverkningar. De tester som läkemedelsbolaget GlaxoSmithKlein(GSK) gjorde i Tyskland fick svidande kritik och ledde till att man i Tyskland valde att avstå från massvaccinering. En helt frisk man dog av vaccinet samma dag han vaccinerades.
Du kan omöjligt stå och säga så som du gör om detta vaccin, för ingen vet vad som hade hänt om svininfluensan hade fått rasa fritt världen över.
Jag tycker i och för sig att de gjorde fel med att truga på folk vaccin, och många inom vården beteede sig under all kritik när man tackade nej. Personligen kunde jag ha dött av sprutan men det ville man inte riktigt ta in. Myckst svår äggallergi ligger bakom mitt påstående om att jag kunde dött av sprutan.
Men att säga att allt är båg och bluff är riktigt lågt. Hur skulle de ha hunnit testa vaccinet menar du? Det är väl bra många år sådant måste testas för att räknas som säkert. Hade det varit imligt i detta fall tycker du?
Dom tog det säkra före det osäkra, och det kastar du ris åt?!

#11 "Dom tog det säkra före det osäkra".Det fanns inget säkert med vaccinet. Du tycker att det OK att skicka in något som kanske kan hjälpa. Det var inte tillräckligt utprövat och man vet inte ens med säkerhet om det fungerade som skydd. Däremot vet man med säkerhet att det gav ingen positiv effekt på folkhälsan. Jämförande studier med länder som inte vaccinerade visar att det inte flick fler sjukdomsfall. Tvärtom var det sämre i de länder som massvaccinerade pga av biverkningar. Det kostade dessutom miljarder som kunde ha använts på andra områden. Genom en global propagand lyckade GSK sprida en hysteri som fick några regeringar att ta omdömeslösa beslut om massvaccinering. Se filmen "Wag the dog" så förstår du en sådan bluff kan gå till.
Det värsta av allt är nog ändå det som hände på skolor och gymnasium runt om i landet…
Mindre och mindre får vi lära oss att tänka kritiskt. Istället får vi lära oss att vissa saker ska man inte ifrågasätta.
Jag var, så vitt jag vet, ensam med att inte vaccinera mig i min klass. Vad gjorde min lärare när det kom fram? Jo, han avbröt lektionen och höll ett långt tal om hur det var egoistiskt att inte vaccinera sig eftersom man inte bara hade sig själv att tänka på utan även andra runt omkring sig. Han sa mer eller mindre att det var korkat att inte ta sprutan och ordagrannt "jag hoppas att NI som har valt att inte ta den ännu tänker om!" Alla visste vem det var som inte var vaccinerad… så med andra ord fick jag en uppläxning inför hela klassen.
Det knäckte mig nästan och det är inte det enda exemplet på hur barn och ungdomar luras in i att ta en spruta som de inte vet något om.
INGEN kan säga vad det kommer att bli för långsiktiga problem med det här vaccinet. Problem börjar komma till ytan, men det är fortfarande ingen som vet hur det kommer att påverka nästa generation t.ex… de ofödda barnen till de tjejer/kvinnor som tog sprutan? Ingen vet vilka biverkningar vaccinet kan ge om 10 år.
Nu valde jag, trots alla påtryckningar, att stå på mig och inte vaccinera mig. Men det var endast för att jag är lite äldre nu och har fått lite skinn på näsan. Hade samma sak hänt när jag var några år yngre, då hade jag också fallit för grupptrycket och propagandan.

Emma #13.
Det är ju förfärligt att höra vad du råkat ut för. Det ger en bild av hur unga manipulerades och tvingades med mot sin vilja. Fruktansvärt. Så kan det gå när masspsykosen slår till. Den som inte är med är emot.
Om jag skriver ett filmanus som jag tänkt att göra så har du breddat mitt perspektiv. Gör jag en dokumentär så behöver jag få tag på folk att intervjua.
Projektet känns just nu övermäktigt men man vet aldrig.
Jag gratulerar till din integritet. Och önskar dig ett fortsatt hälso- och lyckosamt liv.
Börje
#14 Tack för dina värmande ord.
Jag tror att en dokumentär skulle kunna göra stor nytta, så att människor nästa gång tar reda på fakta och tänker till ordentligt innan de tar ett beslut som kan förändra deras liv förevigt.
#12 "Du tycker att det OK att skicka in något som kanske kan hjälpa" - ja. Jag tycker att det var bra att man agerade, men som jag nämnde i #11 Tycker jag tillvägagångssättet gick helt fel till. Jag har liknande erfarenhet som #13, men i stället för en skolklass så blev jag uppringd av min egen vårdcentral där de gick ganska hårt åt mig. De gick även ytterligare ett steg och gick på min far, och de diskuterade mig och att jag borde vaccineras. Märk väl att jag varit myndig i flera år. Jag har många gånger övervägt att anmäla dem för det, men eftersom min läkare tog mitt parti så lät jag det vara.
Jag ska försöka ordagrant stylta upp mina åsikter:
Det är bra att man ordnade fram vaccinet och erbjöd så snabbt
Det är bra att man gick ut och varnade om influensan
Det är bra att riskpatienter fick extra info och erbjudande
Det är dåligt att man försökte övertala/truga på folk vaccinet
Det är dåligt att man blev dåligt behandlad om man avstod
Det är dåligt att man blåste upp en masshysteri, infon gick till slut för långt och media hade väl stora dagar tyvärr
Jag tycker att det är fel att kasta ris åt vaccinet, vi vet inte hur det hade sett ut utan, och man gjorde vad man kunde med den knappa tid som fanns. Hade dom stått overksamma så gissar jag att hela landet hade rasat och känt sig förrådda
Har jag lyckats klargöra min ståndpunkt och mina åsikter?

# 16 Håller helt med dig i det du skriver. Det är allvarligt när det blir pandemier. Inte nåt att bara tro att nån hittar på, för det har varit pandemier tidigare med många, många dödsfall.
Sen ska det självklart inte va övertalning utan det måste var och en ta ansvar för om man ska ta.
Att det blev så uppförstorat är medias fel i mångt och mycket. Nu börjas det igen då man ska skriva om "alla som fått allvarliga biverkningar osv"
Det är aldrig bra att basunera ut värsta tänkbara scenarioerna i media men tyvärr så görs det. För då tjänar dom pengar påd et.
Många av de som avled efter vaccinering tillhörde dessutom riskgrupper. Så vem kan säga att det var vaccinet dom avled av? Det kan ha varit deras grundsjukdomar.
Kanske hade dom avlidit även av en "vanlig" säsongsinfluensa.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

#16 Tassy. Du har klargjort din åsikt tidigare. Men tack för ytterligare info om förhållanden du och din far utsattes för. Det är Gestapo.
Men har inte du förstått att insatsen med massvaccin gav ingen skillnad mot de länder som avstod? Således var vaccinet verkningslöst. Har du förstått det?
Har du förstått att vaccinet gjorde mer skada än nytta?
Har du förstått att fullt friska människor dog av vaccinet? Eller tog du inte del av länkarna i mitt tidigare inlägg #10.
#16 Mango och Tassy. Det ni båda inte har förstått är att hela denna "bluffpandemi" var iscensatt av läkemedelsbolaget GlaxoSmithKlein som med olika PR metoder, korruption av tjänstemän och läkare byggt upp en falsk hotbild och spridit skräckpropaganda för att tjäna pengar på vaccinet.
Blåögdheten är ni inte ensamma om. Men den tycker jag egentligen är den farligaste. För då kan ni och världen gå på nästa blåsning. Och masspyskos är kanske det värsta ett samhälle kan drabbas av. Då får vi den pöbelmentalitet som både Emma och Tassy berättat om.

# 18 Tycker inte om att du dels kallar Tassy och mig för blåögda och dessutom kan du inte stava mitt nick rätt.
Det är lika illa med alla som går på att det är en bluff.
Merparten av de som dog efter att ha vaccinerat sig tillhörde riskgrupper. Kända riskgrupper.
Sen om det var rätt av dom att ta vaccin eller inte det är en annan sak.
Men det troliga är att dessa personer hade dött ändå. Inom olika snar framtid.
Börjar bli rejält trött på att det ska skrivas en massa om detta med svininfluensa.
Du har sagt din åsikt så det kanske räcker med det.
Låt andra ha sina åsikter, tror inte du kan få alla med dig i alla fall.
Ha en bra dag! Mongu.
#18 Nej, jag har inte den uppfattningen som du försöker delge, det saknas alldeles för många pusselbitar i bilden för att jag ska köpa det.
Varför i hela fridens namn skulle man vilja sätta hela länder i masspsykos? Vad tusan vinner man på det? Vad jag vet så betalade vi privatpersoner inte ett ruttet öre för vaccinet till exempel, bara där klingar det dåligt mot att man gör det för pengarnas skull. Dom hade ju kunnat tjäna storkovan om dom ville!
Och om nu bluffen är avslöjad så som du framställer det, var är då böterna och påföljderna för de inblandade? Det är inga dåliga brottsanklagelser du kommer med nämligen.
Tack för komplimangen om min fina ögonfärg förresten 

#20 och #21
Sorry mongu om jag felstavat din nick. Du är trött på svininfluensan.
Detta är en så allvarlig attack mot människor att den inte får tystas ned. Läs mina svar till #21.
CITAT #21- Varför i hela fridens namn skulle man vilja sätta hela länder i masspsykos?
SVAR: För att skrämma och tvinga regeringarna in i en massvaccinering.
CITAT #21- Vad tusan vinner man på det?
SVAR: 1,3 miljarder är GSK intäkt bara i Sverige
Eller tycker du bara att det är en kostnad om du tar det direkt ur din ficka och inte om Svenska staten betalar?
CITAT #21 - Dom hade ju kunnat tjäna storkovan om dom ville!
Dom tjänade storkovan också därför att vaccinet kostade dubbelt så mycket efter som det var sådan kris. - Man utnyttjade tillgång och efterfrågan.
CITAT #21- Och om nu bluffen är avslöjad så som du framställer det,
SVAR: Fem av WHO´s experter var arvoderade av läkemedelsindustrin och de har tillstått jäv.
Denna bluff är så gigantisk att den inte får tystas. Kritikerna inklusive jag själv har avkrävt WHO information om vilka experter man använt. Misstankarna om att det inte stått rätt till har varit starka och nu drivit fram ett erkännande från WHO. Eftersom Läkemedelsbolagen köpt medierna så står knappt något att läsa om detta otroliga avslöjande.
CITAT #21 -Det är inga dåliga brottsanklagelser du kommer med
SVAR: Brottsanklagelsen är kraftfull. Mutorna och påverkan på medier gick mycket långt i alla länder. GSK lade ner miljoner på att säkerställa att medierna skulle blåsa upp detta. TV4 har försökt beröra ämnet men tystats. SVT lät smittskyddsansvarige oemottalad stå och orera i SVT´s nyhetssändningar som en statsröst från gamla ryska tiders Pravda television.
Samma smittskyddsanvarige fick sedan belöningen att sommarprata i radio.
Så här skrev jag mitt första blogginlägg i juni 2009. Jag insåg inte först sambandet Kolla gärna bloggen på svininfluensa.
tisdagen den 21:e juli 2009
Pandemi eller mediamani
"Myndighetspaniken och mediamanin kring svininfluensan påminner mycket om fågelinfluensan för några år sedan. Hysteriska rapporter om hot mot världens folk spreds i alltmer gallskrikande rubriker. Nu ser vi samma förlopp om den "skrämmande" svininfluensan som kommer att slå ut befolkningen. Tillåt mig småle. Nej förresten jag måste nog ta det på allvar. Och då menar jag inte influensahotet utan myndigheternas och mediernas hallstarriga övertygelse om riskerna. Jag börjar ana något annat. Är det ett sätt att hålla folk i schack. Är det ett sätt att krympa människors rörelser och personliga kontakter eller vad? Vill man att folk ska isolera sig för att minska hotet från grupperingar. Vill man rent av öppna möjligheterna för att slå ut vissa grupper för att sedan kunna skylla på svininfluensan. För att ytterligare skrämma upp folket rapporterar man nu om en. Ja EN person som minsann har fått sjukdomen och ligger och kämpar för livet. Det är barrockt! Det ingår i en skrämselpropaganda. Men vad är syftet?"
I kommande blogg insåg jag:
Att du bara orkar.

Om du skulle drabbas av bedrägeri av så omfattande art att det äventyrar ekonomi och hälsa för alla runt dig inklusive dig själv skulle du inte försöka dra skyldiga inför rätta och avslöja det så inte andra drabbas?
Eller vad är ditt skäl att "inte orka"?
Jag fattar inte hur du orkar propagera så här!
Själv lägger jag ner en diskussion när det blir uppenbart att deltagarna inte alls har samma åsikter och står långt från varandra, och nöjer mig med att man är oense.
Dessutom känner jag mig inte ett dugg lurad, för jag tog sprutan, blev INTE sjuk av den och har INTE insjuknat i influensa.
Så försök inte locka med mig på ditt "tåg", det fungerar inte.
Klart slut, roger and out för min del.

Flera bidrar hela tiden på denna tråd. Det är väldig intressant att få höra olika perspektiv som man delar med sig av. Det har i alla fall breddat min kunskap om hur det kunde gå till på skolor och vårdcentraler.
Men visst kan man ha en helt självupptagen linje. Eftersom man klarade sig helskinnad så finns ingen anledning att fundera äver alla som drabbades illa och de gigantiska onödiga kostnaderna för samhället.
Hej då Bergspuman. Lev väl i din egen lilla värld.
redigerat inlägg, sajtvärd

Vi i min familj vaccinerade oss skulle göra allt för att få det ogjort
J*a svinspruta.
Tänk att man är så förbanat lättlura för det är så jag känner mig.
Aldrig mer.
#4 hur kan du veta att den räddade ditt liv?
Eller är det så att du intalar dig det för att du inte vill inse att du kanske blivit lurad? Man fungerar så för att släppa vissa saker.
svininfluensan skördade ju inte fler offer än vanliga influensor eller gjorde den det?

Svininfluensa visade sig skörda färre offer än en vanlig flunsa även i länder som inte massvaccinerad. Se England.
"Englands hälsovårdsmyndigheter, skapade panik genom att måla upp ett scenario där runt 65 000 skulle dö i svininfluensa. Siffran har reviderats två ggr och är nu nere i 1000, långt under det årliga genomsnittet på 4-8000 dödsfall i säsongsinfluensa."
De ansvariga för smittskyddet i de flesta länder förhöll sig kalla och var omutbara. Som i Danmark där betraktade Svininfluensan som en vanlig influensa. Således av den mildare sorten. Influensaforskaren Björn Olsen ansåg vaccinet onödigt. På Ekoliv finner man länkar som helt ifrågasätter vaccinet och även lägger fram fakta och presenterar biverkningar som visar att vaccinet utgör en värre fara.
Här diskuterar man också motivet bakom och har i november 2009 kommit fram tlll samma vinstmotiv som jag skrev i min blogg i juni samma år. Jag ifrågasatte då hur korrumperat WHO var. Även där fick jag således rätt. WHO´s rådgivande organ var korrumperat.
Men vad händer idag? Detta är en otrolig skandal. Inte ett nys i media! Därav min anklagelse även mot media.
Det är väl rockefeller familjen som skapade svininfluensan, skapade paniken , dom äger media som gjorde skräckpropaganda.
Mer pengar i detta än att starta krig.

min dotter är redan vaccinskadad av annat vaccin, är därför aluminiumallergisk och kunde inte ta sprutan.
Skönt! för hon kom lättare undan påtryckningsvågen, däremot vi andra familjemedlemmar fick höra från flera vårdhåll att vi var "egoistiska" som valde att inte vaccinera oss, utan att tänka på alla andra i olika riskgrupper, som vi skulle ha kunnat smitta ner.
Så visst har man kännt av omgivningens påtryckningar.
INGEN familjemedlem blev vaccinerad, kändes brottsligt då, farligt att tänka själv, kantänka!
man ska inte lyssna på andra eller ge vika för grupptrycket.
Så det var starkt gjort ifrån er. En eloge till er.

#31 yogflame
Det här med Rockefeller är inte helt lätt. Risken är att man hamnar i judeförföljelse, fördomar och rent judehat. Jag tror inte på en konspirationsteori iscensatt av Rockefeller. Man bör titta på vilka som äger GSK. Störst ägare är Dodge & Cox. Baserade i San Fransisco inte långt från byn i Mexico där "Svininfluensan bröt ut".
Angående att Rockefeller får ta skulden för mycket så skriver David Rockefeller i sin egen biografi (2002)"(Vi Rockefeller, anklagas emellanåt för att) ligga bakom allmänt kända händelser…(Det finns de som driver på ) för att attackera familjen Rockefeller för att ha ett oproportionerligt inflytande som de hävdar vi utnyttjar för att styra över Amerikas politiska och ekonomiska institutioner. Vissa tror till och med att vi är en del av en hemlig sammansvärjning som arbetar mot USA:s intressen. De beskriver min familj och mig själv som ’internationalister’ och hävdar att jag konspirerar tillsammans med andra runt om på Jorden för att bygga en mer integrerad global politisk och ekonomisk struktur - enhetlig värld om ni så vill. Om dessa är anklagelserna mot mig, så erkänner jag mig skyldig, och jag är stolt över det."
Skulle inte tro att internationalism är detsamma som att blåsa upp rykten om en påhittad pandemi. Men visst har du rätt i att pengar är ett av de starkaste motiven.
Du har rätt att jag kanske inte skulle använda ROCKEFELLER men det är ett ord som alla förstår
men det är alltså någon som sitter med pengar som iscensätter allt. skapar skräck och sen säljer läkemedel.
Det roliga var att man såg att aftonbladet var köpte ena veckan skrev dom att det var farligt nästa vecka skrev en annan att man måste ta vaccinet annars kunde man dö. Vet ej om dom gjorde det medvetet och om dom fick pengar för att säga så.. Det roliga var att man såg motsägningar inom alla tidningar. Vissa skrev ta det vissa sa att det var farligt.
Så en läxa för folk kanske att inte ta allt dom läser för sanning.

#35 Men yogflame. Allt som står i AB och Expressen är väl sant? 
Skämta bara.
jo såklart det är sant :) men det finns 2 sanningar hehe

Såg förresten en dokumentär om situationen i Nigeria. Falska läkemedel som är så skickligt tillverkade och paketerade att de inte går att skilja från originalet. Men dessa piller har ingen eller mycket mindre verkanskraft. Insulin som är alldeles för uttunnad. Adrenalin likaså. Sockersjuka dör som flugor och adrenalitet räcker inte för de hjärtsjuka så de dör på operationsbänken. Om jag minns siffran rätt så dör 150 000 enbart i Nigera varje år på grund av dessa bluffmediciner. De flesta tillverkade i Kina.
Med mängder av pirattiilverkad medicin i omlopp som inte ens har den verkningsgrad som behövs så står vi inför ett globalt hälso- och misstroendeproblem.
Läkemedelsbolagen har även kampen för att skydda sina mediciner och sina vinster och säkerställa förtroendet att det är deras mediciner som når brukarna.
Det är mörka tider just nu det ser man ju överallt.
alla katastrofer och egoism. Det är på topp nu

Man kan väl säga att negativa krafter härjar fritt också på internet. Allt från klottrare, virusspridare, till bluffmakare och svindlare både i liten och stor skala.
Så svininfluensan är antagligen bara toppen på isberget. Men tänker man så är det lätt att bli vanmaktig pessimist.
ja fast det gäller att leva i världen men ändå utanför.
Som lotusblomman som växer upp ur lera men blir inte påverkad av leran över huvudtaget.
enligt indiska räknesättet är det nu kali yuga som betyder the dark ages. Och innan gryingen är det som mörkast. Så isåfall är det snart ljusare igen och det är så man får tänka. Att det är som mörkast innan gryingen och det är nu det försigår.

#41 kunde inte ha sagts klokare.Om vi är mitt i mörkret så kommer snart gryningen.
_"Hellre _tända_ ett ljus än att förbanna mörkret."_ Konfucius (555 f.Kr-479 f.Kr)
Precis ljus är bättre än mörker.
Nej, jag star helt emot grupptrycket fran alla scaremongers som propagerar mot all vaccinering. Man maste ha integritet och vaga sta emot dessa opinionsbildare. De lever i sin egen varld. Istallet for att blint folja dessa internetbloggare som glatt klistrar in amerikansk propaganda fran illuminati-sajter sa maste man tanka sjalv och vaccinera sig om man vill eller inte om man inte vill. Men utan att dra en massa slutsatser om varldsordningen for det.
De som tanker mycket pa konspirationsteorier och deklararerar sitt misstroende mot etablissemanget och sina medmanniskor kanske en dag ocksa forstar att vi andra litar lika lite pa dem som de litar pa oss.

#44. Hej asvensso.
Vad refererar du till? Förstår inte ditt inlägg.
Formuleringar som alla och all och att placera sig i "vi" låter som en retorik som inte avser att klarlägga. Eller?
Var finns de fakta som du vill bistå med?
Vem är emot all vaccinering??
Vem är scaremongers?
Och vilket grupptryck menar du? Från media eller?
Värsta grupptrycket kom via media som sedan följdes upp av lärare och vårdcentraler som inlägg ovan visar.
Vad är "amerikansk propaganda från illuminati-sajter"? Var hittar du dem? Länkar tack.
Mina hypoteser har lett till fakta och utgår från ett vetenskapligt och journalistiskt arbete.
Vad är din utgångspunkt?
#45 han menade nog när jag sa att någon skapar influensepanik för att tjäna pengar, men när han/hon läser det under så förstår personen nog att det finns fog för att vara emot , det har ju alltid vart så att folk vill styra resten av folket.
#44 Du glömmer en viktig fråga.
Läkare skriver ut medicin dom vet är farliga eller nya preparat som ej är testade, för att dom tjänar pengar på det.Det har ju framkommit.
Dom som hade blödarsjukan, visste företaget att det var hivsmittat blod så dom sålde det utanför usa istället. Och så fick vi massa blödarsjuka med hiv i bland annat sverige.
Telia valde att böta 50miljoner kr på 90 talet istället för att sänka mobiltelepriserna per minut då dom stred enligt eu lag.
Eller företag som dumpar giftigt avfall i sydamerika, eller dom som blivit sterila för att dom använt vissa kemikalier på bananodlingarna. Girigheten gör så att folk struntar i riskerna för det invlolverar så mycket pengar… girigheten förblindar.
Så folk gör saker för pengar i dagens samhälle om du litar vad folk säger utan att ifrågasätta och använda hjärnan som du fick är du eller blir förd bakom ljuset.
En regel är ifrågasätt personen som säger något och analysera vad han kan tjäna för att säga så.
Så med dessa fakta känner du dig som en smart individ som gjorde ett korrekt val eller känner du dig lurad? så vem är det nu som är scaremonger och lever i sin lilla värld? Den världen kanske inte är så god som du tror.
#47 jag tror inte han kommer att svara nu när han ångrar sig över sitt utspel.
Allting handlar tyvärr om pengar idag, det är ingen som tänker på individens bästa.
Jag angrar mig inte. Att ni valjer att kalla era spekulationer for fakta talar for sig sjalv.
Att havda att manniskor som inte delar era asikter lever i sina egna varldar t ex jag och bergspuman, visar pa den overtro pa den egna "insikten" jamfort med "alla andra". Patetiskt! Det forstar ni val att man inte kan ta er pa allvar nar ni anvander en sadan svag argumentation.
Varfor skulle folk tro pa er mer bara for att ni upprepar att ni har insikt? Vi andra ar minst lika kritiskt granskande som ni tycker att ni ar. Vi kan ta upp diskussionen igen nar ni accepterat det.
Fakta…jomenvisst!
Det finns dom som har ögon men dom är blinda.
Spanska influensan var väl bara dom som vaccinerade sig som dog som flugor.
THE SPANISH INFLUENZA EPIDEMIC OF 1918 WAS CAUSED BY VACCINATIONS.
Det är vida känt ju mer du skriver desto mera dum framstår du. Kom till insikt du vart lurad erkänn det så kan du lägga det bakom dig. Att förneka det och intala sig nåt annat är bara dumt. då ligger det i bakhuvet och ruvar.