Problem med mitt högra ben.
Har under ungefär en veckas tid haft måttligt ont på baksidan av vaden på höger ben.
Smärtan är konstant och av och till strålar den ner till fotleden och under foten precis framför hälen. Det är som sagt konstant, vilket i mitt fall innebär natt och dag oavsett om jag sitter, ligger, går eller står. Har försökt med allt jag kan komma på nu inklusive att massera där det gör ont och stretcha ordentligt men inget har hjälpt.
Finns det annat jag kan göra än att som nu, ta Tradolan (till natten)?
Idag har jag stödstrumpor på men det hjälper inte heller!
Jennie
Är du svullen eller röd? Ökad värmekänsla?
Du kan ha stäckt dig eller fått en muskelinflammation.
/Maria

Är det nåt som känns ömt, hårt och svullet? Funderar om det kan va en propp
du fått.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Är inte svullen, utan det är liksom bara en öm punkt på baksidan av vaden och värken strålar ner till ankeln och under foten av och till. Foten och benet känns varkens varmare eller kallare än normalt
Tanken på propp har slagit mig också. Men kan man verkligen bara få det sådär när man bara är 25 i år, arbetar fysiskt på fulltid och inte tar P-piller?
Jennie
#3 Det kan finnas en viss ärftlig benägenhet också men man brukar bli öm och svullen och det brukar även bli en värmeökning på stället och runtomkring.
/Maria
Ingen i min familj har haft propp i unga år utan det har bara vart från medelålder och äldre.
Men jag får nog hålla koll på det kanske
Kanske kan be en sköterska på jobbet kolla på det imorgon, finns två sjuksköterskor inne på kundservice. Bandagist har vi också i huset ifall strumpor kommer på tal. Har sina fördelar att arbeta för ett stort sjukvårdslager
Jennie
Ja, prata med dom imorgon, det skadar aldrig
/Maria

Ja jag tycker du ska kolla upp det. Bättre en gång för mycket än en gång för lite.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Ska höra med kundservice imorgon
Skulle de tycka att jag borde ha strumpa på så finns ju bandagisten också att rådfråga, och lagret är fullt med kompressionsstrumpor så det är bara att få rätt sort rekommenderad och göra ett personalköp
Resestrumpor gjorde inte mycket idag i alla fall
Jennie

Om det är en propp så bör du söka läkare. Det finns en salva som är bra att smörja med. Men du ska först ha klart på att det är en propp.
Ha en bra dag! Mongu.
Ska snacka med en sköterska på jobbet och se vad hon tror. Tror hon det behövs så skickar hon mig till akuten direkt.
Jennie
Det kan även vara börgjan på något reumatiskt det är flera som har starta så där
Min läkare tog faktisk prover för bara ett par veckor sedan, inklusive ett som visade om det fanns tendens för reumatism och det provet visade inget.
Nu har jag i alla fall pratat med sjuksköterskan på jobbet som sa att jag skulle ringa min läkare och försöka få en tid så snart som möjligt. Ringde och fick en tid redan 11.45 idag så nu kommer min läkare titta på benet idag.
Jennie

Va bra att du fått tid.
Ha en bra dag! Mongu.
Remaproverna visar inte alla typer av reumatiska sjukdommar detta prov är därför väldigt begränsat
Har nu varit hos läkaren. Har ingen propp tack och lov, utan "bara" en överbelastning av senan som går från hälen och fram i foten, samt att jag börjar samla lite lite vatten i benet eftersom jag står så mycket- jobbar 8 timmarspass och står runt 7 timmar utav dom!
Fick ett elastiskt tubbandage av läkaren och fick rådet att skaffa ett par riktiga stödstrumpor att ha på mig på jobbet för att hjälpa blodcirkulationen lite.
Så det blir till att ta mått på måndag morgon eller under helgen, och snacka med en av de många strumpgurus vi har på kundservice på jobbet på måndag
Jennie