Sprutfobi
Inte alls.
Nu tillhör jag ju den andra kategorin. Jag ger visserligen inga sprutor numera men jag sticker folk och tar blodprov
/Maria
Jag hatar sprutor, fast att jag vet att de är bra för mig.
Vet inte varför. De brukar inte göra ont.
Och tatuera mig kan jag göra utan att blinka!

Nej jag är inte rädd för sprutor.
Har fått diverse stick, knä, rygg osv. Hör också till den kategorin som sticker eller har stuckit folk.
Ett bra sätt att få ut sin elakhet
så inte familjen blir drabbad. Nej självklart så skämtar jag det hoppas jag ni förstår. 
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Är inte heller rädd för varken sprutor eller annan provtagning! 
Tar ma sprutor varje dag så är man nog inte rädd för dessa tror jag som själbv gör det

Är inte det minsta rädd för sprutor och provtagning. Hör till kategorin galenpanna som brukar be sköterskan om lancetten om det är stick i fingret som gäller, så sticker jag mig själv istället. Tar B12 sprutor själv också.
Tror jag blev lite härdad i gymnasiet när jag fick spruta kor med gigantiska sprutor antibiotika
Där vart det tvåhands metoden- en hand höll i sprutan, den andra tryckte in dosen!
Jennie
Nej. Men tycker det är obehagligt så jag tittar bort när de sticker.
Dessutom har jag svårstuckna vener ibland så jag har ett par otrevliga upplevelser i bagaget när venerna inte funkat, inte ens handryggen, utan till sist fick man lägga varma handdukar på fötterna och sticka där! Och det gör svinont när kontrastvätska går in i köttet och inte in i en ven.
Nej, det går hur bra som helst. Brukar till och med kolla på.
Det är ju bra eftersom jag kommer jobba som sjuksköterska som äldre.
Sen är det ju så att jag blivit stucken så många gånger på senaste tid att jag inte är rädd längre. Och jag har blivit stucken på många olika konstiga ställen, så det är helt lugnt för mig! 
Ni som är rädda för sprutor. Är det bara när man sprutar in något som är obehagligt eller är det även när man tar blodprover och tömmer så att säga?
/Maria
Både när man sprutar in och när man tömmer.
#10,# 11. Fast det där tror jag är väldigt olika. För många är det nog som du säger Hera, men psyket är något väldigt specielt, så det finns folk som bara är rädda för en av sakerna.
ttss; jag svarade bara på frågan som ställdes. Skriver ingenstans att det är så för alla.
13# Jag menade absolut inget negativt. Ville bara säga att det kan skilja sig från person till person.
#14 Hera menade att hon svarade på vad hon var rädd för när man tar spruta, vilket var när man sprutar in och tömmer. Inte att alla var det, utan just hon var det.
#15 Ja, och jag förstod det, och de tförsökte jag förklara i mitt sista ,ehh… meddelande? Citat? #14?
Herregud. jag la bara till att det kunde vara annorlunda för andra.
#16 Alla förstår ju att det är olika för alla. Och att hon svarade vad bara hon var rädd för.
Men, ja, det här blev förvirrande och vi missförstog varandra.