Kramp i benen!
Förra veckan så vaknade jag 3 utav 5 dagar med kramp i benet. Inte så jättekraftig kramp men ändå kramp. Har sedan första gången det hände förra veckan haft krampkänsla i båda benen, som om det bara väntar på att dra till ordentligt.
Igår kväll innan jag skulle sova så kom det! KRAMP ifrån yttre rymden i mitt vänstra ben. Det gjorde så ont att jag började gråta och imorse hade jag fortfarande för ont i benet för att kunna arbeta idag så fick ringa in och sjukanmäla mig
Höger ben känns fortfarande som om det bara väntar på nästa kramp.
Vänster ben känns nu som om jag blivit sparkad av en häst eller något på baksidan av vaden just under knät
Min läkare tog en hel massa prover igår för att se om det är något där som ligger bakom muskelkrampen, plus att jag vart allmänt väldigt trött med viss yrsel ett tag nu.
Jag vet inte vad som orsakar krampen i mitt fall, men finns det något jag kan göra för att kanske slippa ha den där krampkänslan hela tiden? När krampen väl kommer gör det ju så fruktansvärt ont
Jennie

Det är inte så att du har svettats mycket så du förlorat en del av salterna i kroppen och det har blivit obalans där?
Då det är taget prover på dig så visar dom det i så fall.
Otrevligt med kramp.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag har många gånger förut vaknat av kramp i benen. Då har jag druckit vatten så har det snart gått över, men sedan när jag vaknat för att jag ska vakna så att säga så har jag haft jätteont där krampen var. Den värken tror jag beror på "träningsvärk" då musklerna fått jobba i krampläget.
Sedan jag nu legat på lungmedicinavdelning i omgångar för något helt annat har man hela tiden fått dricka Loka. Har foprtsatt med det hemma. Det blir väl en fyra 33 cl flaskor per dag. Har inte haft kramp i bennen en enda gång sedan dess. Tydligen ska Loka vara bättre än andra vatten då den innehåller mindre salt.
Har vart noga med att salta extra nu när det vart varmt
Druckit vatten som en kamel också, så till den milda grad att min kollega undrar hur tusan jag hinner med
Lätt 3-4 flaskor vatten på 0.6L vardera ibland bara under en förmiddag
Jennie
Gå till hälsokosten och köp magnesium. Det är kramplösande, ta minst 400mg innan du går och lägger dig. Kan vara värt att prova.
Var lite försiktig med att salta för mkt då det kan höja blodtrycket och binda vätska i kroppen.
#4 Ligger mycket i ditt påpekande om saltet
Saltar inte mycket, utan bara marginellt mer än på vintern eftersom jag svettas som en hund när jag arbetar i värmen. Mitt blodtryck är bra också- mättes senast i tisdags.
Jennie
Det kanske är det som just är problemet, du svettas ut mineraler så som magnesium, kalcium och kalium som har att göra med sammandragning och avslappning av muskler.

Det låter som obalans i kroppens saltbalans. Eller rättare sagt balans mellan mineraler och salt i blodet.
Med det varma väder vi haft så kommer ju svettningen som ett brev på posten och med den förlorar vi viktiga salter i blodet.
Alla ämnen har olika uppgifter och där finns ju musklernas arbete med. Har man tagit blodprov för att kolla hur det är med natrium, kalium, kalcium osv?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Tror läkaren kollar allt med proverna som togs i tisdags. Jag har ändå vart noga med att tillföra mineral genom kosten. Bananer och massor av yoghurt har det blivit, plus det där lilla lilla extra saltet i maten.
Jennie