Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 20303 ggr
RuiXue
18

Svullen och öm handled.

I helgen svullnade "utsidan" av min högra handled upp och leden blev öm och stel, sedan dess har det vart så hela tiden. Ipren eller Diclofenak tabletter har inte gjort någon som helst skillnad (får aldrig bra effekt av dem) så nu har jag strukit på Voltaren gel med förhoppning om att det hjälper. Har handledsstöd så mycket som möjligt, alternativt kompressions bandage av tubular modell.

Var hos läkaren igår för annat ärende och passade på att nämna handleden också. Läkaren frågade om det var fler leder jag hade problem med eller om det är bara handleden. Kunde inte komma på fler i förbifarten, men sagt och gjort så tog läkaren en hel massa prover inklusive något prov som kan påvisa reumatiska sjukdomar.

Antar att det bara är att hålla tummarna nuTungan ute

Troligt är väl att snart 3 års lagerarbete har satt sina spår och att det är en begynnande inflammationObestämd

Hade liknande problem i vänster handled precis innan jag gick på semester, så klart man börjar fundera på om det hänger samman. Har lite ont i vänster handled också men inte så det besvärar direkt.

Får se vad proverna säger och om Voltaren gel fungerar tillsammans med handledsstödetGlad

Men utöver vad jag redan gjort och gör, finns det något annat man kan göra?Obestämd

Jennie

mongu
1

Du har nog gjort det som går i nuläget tycker jag. Det är inte otroligt att det hänger ihop med ditt jobb.

Vet att jag hade mycket problem med mina handleder när jag hade ett jobb där belastningen var stor. Fick gå gipsad en period för att det skulle ge sig.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

RuiXue
0

Konstigaste nu är bara att jag inte har några tunga lyft eller något för jag hjälper till i en annan avdelningObestämd Gör jag mitt vanliga arbete lyfter jag lätt ett ton om dagen.

Kanske är det inget bra att tejpa igen kartonger hela dagenObestämd

Nu har jag i alla fall vart iväg och köpt mig ett bättre handledsstöd som ger lite mer luft och bättre position och flexibilitetGlad

Jennie

mongu
1

Men det kan i och för sig räcka att det är ensidiga rörelser man gör.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

RuiXue
0

Brukar försöka variera. Är både höger och vänsterhänt så växlar mellan händerna under arbetsdagenSkrattande

Jennie

Mitralis
0

Att det är värre i höger handled kan ju vara lite datarelaterat också. I alla fall den handen som används till "musklickningar".

RuiXue
0

Använder mest vänsterhanden till dataanvändande lustigt nogObestämd Använder inte dator mycket i arbetet ens, och hemma har jag dragit ner på datoranvändandet rätt rejält.

Jennie