Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsömn-vila-och-avslappning
Läst 9402 ggr
[Mqvist]
5

Biverkningar av dålig sömn

Vilka biverkningar kan man få av dålig sömn och om man har en väldigt tokig dygnsrytm? Kan man bli allvarligt sjuk? Kan något i kroppen förstöras?

Det jag vet är att man får svårt att koncentrera sig, huvudvärk, irriterad, kan lätt bli deprimerad m.m.

Men KAN något allvarligt hända?

evrekaw
0

Alla de bieffekter du räknat upp är tillräckligt. I längden kan man också sälla sig till de utbrändas skara. Och då tar det mycket lång tid att återhämta sig, det kan ta år!

Dessutom blir man en sämre bilförare med försämrad reaktionsförmåga… Så risken att man ska köra av vägen, krocka osv ökar definitivt.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Mitralis
0

Går upp i vikt gör man ocksåRynkar på näsan

fibro
0

Tappar livskvaliteten gör man Gråter

[Mqvist]
1

Hm. Okej, lät inte så bra. Tror jag får ta och skärpa mig nu!

Maria
0

Magen kan klappa ihop också för med rubbad dygnsrytm så äter man oregelbundet i allmänhet.

Så du har bara fördelar att vinna om du försöker sova bättreGlad

/Maria

Leffe
0

Tänk på kroppens motor också - hjärtat och hjärtinfarkt

[SvenA]
0

Hjärt och kärlsjukdommar skapas ofta av för lite sömn

Sömnen är en av de viktigaste faktorerna för en god hälsa

RuiXue
0

Dålig sömn orsakar irriterande trötthet när man egentligen behöver all energi man borde haSkrikandes

Jennie

[Mqvist]
0

#6 #7 Det hade jag faktskt ingen aning om!

#8 Det är jag med om ofta. Tyvärr..

[SvenA]
0

Sömnen är ett sätt för hela kroppen att återställa alla system så sömnen är mycket viktigare än vad många tror

mongu
0

Sömnen är jätteviktig. Det är då vi samlar krafter så alltför många sover för lite.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!