Semestern är slut
Nu på måndag börjar jag att arbeta igen.
Jag har ett trivsamt jobb men det är alltid kluvet att komma tillbaka efter en ledighet.
Jag hoppas att alla har haft en lika skön sommar eller ledighet som jag. Många har ju semester kvar eller har kanske inte ens börjat. För egen del var det en ovanligt tidig semester men jag följde min man i år.
Jag känner mig mer än utvilad. Vi har haft goa slappa dagar. Vi har ätit och druckit gott. Några kilon har förmodligen tillkommit men det har det varit värt.
Vädret har varit ett önskeväder här på Västkusten med så gott som varannandagsväder.
Det är grönt och fint i naturen eftersom det har regnat med jämna mellanrum och däremellan strålande solsken och värme.
En riktig önskesommar.
Hoppas ni andra har haft eller har det lika bra
/Maria
De som haft semester nu, kan ju inte klaga på vädret i allafall! Dom som har semestern kvar kanske ångrar att dom inte tog tidigare…
Du valde rätt, bumbleboo…och det verkar som du njutit av din semester i allafall!!!
Jag hade lite semester i juni, och ska ha resten de två sista veckorna i augusti. Jag hoppas sommaren fortsätter lite till.
Lycka till på jobbet på måndag! 
#1 Tack så mycket
Håller tummarna för att dina veckor blir varma och sköna.
/Maria
Jag har hela min semester kvar, jobbar 2 veckor till. Men jag bryr mig mindre om vädret, är ju ljus i skinnet och har svårt att tåla stark sol. Av den anledningen tar jag sällan semester just i juli.
Från början hade jag storslagna planer. Jag ville tågluffa, åka ner till Grekland och Turkiet, osv. Sedan krympte jag sfären till Tyskland och slottet Neuschwanstein. Sedan nöjde jag mig med Skåne och Danmark.
Nu är jag så utsläpad av sista 4 veckornas dubbel- och trippeljobbande, att jag nog är helt nöjd om jag kommer iväg till Söderköping och får äta glass på restaurangen Smultronstället!
Kort sagt: Orkar inte ta mig för att planera och organisera några resor. Jag behöver VILA, dvs göra vad jag känner för och i min egen takt.
Just nu lutar det åt att inte åka någonstans. Hoppas på regn (det var varit torka här i 1 månad) så att svamparna kan växa upp lite. Plocka bär. Träna. Vara med särbon. Slappa. Gud vad skönt!
#3 Det låter härligt. Man behöver inte göra så mycket för att må bra.
Förr var alltid våra semestrar fullspikade och visst var det roligt men jag var helt slut när jag började jobba igen.
/Maria

Jag har varit ledig så länge nu att jag önskade semestern var över faktiskt… Fast jag har 3 veckor kvar. Jag klagar inte, bara det att det blir lite långtråkigt i längden och att göra ideérna liksom börjar sina…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Jag har ju en man som är en arbetsnarkoman. Förra sommaren hade han tre veckors semester och i år 4 veckor
Men faktum är att han har varit ganska avslappnad. Har inte klättrat på väggarna som annars
/Maria
Och jag som inte får nån "semester" längre…
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#7 Stackars dig
/Maria
#8 Tack! 
Jag hade min semester vecka 24, 25, 26 och 27 så har precis överlevt de första två arbetsveckorna. Min semester var underbar och spenderades i Kina
Första Kinaveckan var hektisk med föräldrar i släptåg till många av sevärdheterna och sen en stor bröllopsfest, men efter att mina föräldrar åkt hem igen så hade jag och min man 2.5 vecka till i Kina som vi bara tog dagen som den kom och gjorde vad vi ville
Jennie
#10 Låter helt underbart och framförallt annorlunda
/Maria
#11 Det var underbart. Men förutom första veckan, rätt så standard eftersom det var min tredje gång att åka till Kina och vi åker dit för att umgås med mina svärföräldrar och övrig familj
Det är som att åka hem! Och jag har hemlängtan när jag är i Europa
Jennie
#12 Helt OT. Jag har en arbetskamrat från Kina och hon klarar inte av att äta kokt potatis. Hur är det med din man?
Jag vet att hon har försökt otaliga gånger. Hon bor i Sverige sedan 10 år och har barn. Hennes man är också från Kina.
/Maria
#13 Min man gillar potatis och äter gärna kokt potatis och det utan problem, jag däremot är ingen potatisfantast
Så ibland undrar både jag och min man OCH våra föräldrar vem av mig och min man som är Kines
Jennie
#14 Haha, där försvann en av mina fördomar
/Maria
#15 Haha Jag känner till och med Kineser som knappt vet hur man använder pinnar
Eller rättare sagt, de flesta använder dom, men anar inte HUR man egentligen ska hålla dom
Blir lite som om en västerlänning skulle försöka äta soppa med skeden upp och ner
Jennie
Nu har jag arbetat min första dag efter semestern och jag känner mig ganska mör faktiskt
En ny sköterska började hos oss idag och gick "bredvid mig" vilket gjorde att jag fick anstränga mig extra mycket.
Man vill ju att hon ska känna sig riktigt välkommen
/Maria
Ja första dan brukar vara seg. Och att ta hand om en "Gröngöling" är ju ett viktigt uppdrag!