Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 8994 ggr
Mainebusters
2

Svullna fingrar - av värmen?

På morgnarna känns fingrarna svullna, och jag misstänker starkt att det beror på värmen, för så här brukar det inte vara. Någon annan som har samma besvär?

Maria
0

Jag känner igen mig. Både mina händer, fingrar och fötter är svullna i värmen. Jag har inte haft mina ringar på sedan innan midsommar.

Jag har alltid svullnat i värmen så länge jag kan minnas.

Inte ens på nätterna går svullnaden ner helt.Skrikandes

Utom häromdagen när jag vaknade på morgonen och tofflorna kändes riktigt stora första timmen men sedan var det kört igen.

/Maria

Mainebusters
0

Det är säkert ett fenomen som bara vi fruntimmer råkar ut för.. man hör aldrig gubbar klaga på det. Flört

Så om man tänker sig att köpa skor på sommaren, så ska man göra det direkt på förmiddagen, sen kan det bli fel nummer på dem..Cool

Maria
0

#2 Haha, ja skor är ju ett problem. Jag går i samma sandaler hela tiden.Glad

En enda gång har jag sett eller hört min man klaga på svullna fötter och det var en enda dag i MedelhavetFlört

/Maria

Mainebusters
0

Ja, nån gång ska de väl pipa lite de med.Cool

Maria
0

#4 HahaSkrattande

/Maria

mongu
1

Jag känner också igen mig. Men min man har också problem med svullnad. Särskilt efter sin bypassoperation för fyra år sen.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
0

#6 Aj då, för annars tror jag generellt att kvinnor svullnar mer än män om det inte beror på sjukdom förstås.

/Maria

mongu
0

Tror eller trodde också det är mest kvinnor. Kanske min man är undantaget som bekräftar regeln?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maria
0

#8 Men kan det inte bero på hans kärlsjukdom tror du?

/Maria

mongu
0

Det kan det nog också göra i och för sig så är han ju klassad som frisk nu men jag tror det har ett samband.

Ha en bra dag! Mongu.

RuiXue
0

Jag har inga problem med svullnad i värmen, inte ens då jag var i Kina och det var långt över 30 grader varmt i skuggan på dagarna. Har kunnat ha på mig både min förlovningsring och vigselring utan problem varje dagGlad Förlovningsringen sitter förvisso på dygnet runt, men vigselringen är till och med något mindre (18mm, förlovningsringen är 19 om jag minns rätt) och i och med att den har stenar på så har jag den bara på mig när jag är ledig från jobbet och bara under dygnets vakna timmar.

Har inga problem med svullna fötter heller, inte ens nu när jag precis haft mens i hettanTungan ute

Jennie

diesel92
0

Mina fingrar brukar svullna upp på grund av värmen också och jag vet flertal andra så det är relativt "normalt"

Anders 50
0

Inte beror det på värmen i mitt fall, reumatism och artros gör att mina fingrar är stela och svullna på morgnarna.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

diesel92
0

13#.: Jo, själv så har jag eksem så kan ju i och för sig bero lite på det också.

Mainebusters
0

#14  Svullen av eksem? Jag har aldrig haft svullna fingrar för den skull.

diesel92
0

14#: Jag sa inte att det kan bero på just därför. men 13# sa att hans fingrar svullnar pga reutism. SÅ jag sa bara att jag har eksem, sen om det bidrar till att mina fingrar svullnar eller ej vet jag inte, men det tror jag då inte iaf.

Mainebusters
0

#16  Nej, men att det kunde bero på det. Och det var det jag svarade på. Glad

Ilya
0

Själv förlovade jag och pojkvännen oss i denna värme, och pga värmen beställde vi ringar som blev för små (som bara går att ta av med kallt vatten rinnandes) Skrikandes man ska inte klaga säger alla, men jag gör det ändå. Jag blir lite smått galen på denna ökenhetta faktiskt.