Liten knöl vid inre blygdläpp
Jag är panikslagen! Jag upptäckte igår att jag har fått en liten knöl, ungefär som en ärta vid min inre blygdläpp ungefär. Den är hård och kan ibland börja klia och det gör ont när man råkar röra den.
jag är 17 år och har inte samlag eller gjort några konstigheter på sista tiden. Någon som kanske har ngn tanke på vad detta hemska kan vara?
Det är inte helt ovanligt att talgkörtlar (som det finns många av kring blygdläpparna) kan bli inflammerade. Det fungerar ungefär som när en finne blir inflammerad.
Försök att hålla rent och ha lösa inte för åtsittande kläder. Sov gärna naken och lufta. Blir det inte bättre så kan du kontakta någon barnmorska, ungdomsmottagning eller gynekolog.
/Maria
1#: Tack så otroligt jätte mycket! har varit orolig och inte kunnat tänka på annat. Läste att andra också som hade liknande symptom som mig hade talgkörtel.

Det låter troligt att det är som # 1 säger så låt det gå en tid så får du se om det ger med sig.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Har själv haft det där vid ett par tillfällen. Det gör ont men försvinner på ett par dagar.
Jennie