Läskande tips?
Har ni några läskande tips i värmen både för kropp och själ så att säga?
/Maria

Vattenmelon är gott och läskande. Isvatten gärna med lite citron i.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Vattenmelon har du rätt i
Måste handla detta imorgon.
Jag älskar vattenmelon men av någon anledning har jag inte köpt det i år. Bra att du påminde
/Maria

Jordgubbar är också bra att äta. Innehåller en hel del som vi kan behöva.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Is thé är väldigt läskande, speciellt om man har möjlighet att putta i lite istärningar också.
Annars dricker jag mest bara vatten.
En iskall Cola med imma på glaset, istärningar och en citronskiva är inte helt fel heller.
Jennie
Jag dricker mest vatten! Flera liter varje dag…och håller mej undan från solen…
Jag är ju en sådan där "äppelciderfreak". Jag har i många år druckit några teskedat äppelcidervinäger i vatten och det är bland det bästa törstsläckare jag vet
/Maria
Isté, som någon sa!
Gör en rejäl kanna té, med den smak du gillar. Häll upp den i en tillbringare med ett antal teskedar socker (valfri sötma). Ställ den i kylen att kylas över natten. Nästa dag, lägg i isbitar och citronskivor.
Voilá!
Öl! Say no more!! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#8 Samma intressen
/Maria
Jaa, en riktigt kall ol ar bland det basta som finns en varm sommardag!
Jag har druckit ganska mycket nimbu paani i Indien och Pakistan.
http://www.cuisinecuisine.com/NimbuPani.htm
Jag brukar finhacka lite mynta ocksa och rora i. Bra med bade socker och salt - lite som lyx-resorb 
isvatten med citron eller gurka är ju ganska givet, men annars isglass och blöta frukter som exempelvis melon.