Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2529 ggr
Maria
0

Lämna inga djur i bilen

Nu när det är sommar och varmt så börjar man läsa om framför allt hundar som dör av värmeslag för att man lämnat dem i bilen.

Det räcker inte med att veva ner rutorna. En bil blir till en bastu.

Tänk även på djuren hemmavid så att de har det så svalt som möjligt med tillgång till skugga och vatten.

/Maria

Karmatarerskanise
0

O vad jag hoppas mitt ex tänker på det. Han var dålig på att förstå hur varmt det bli i bilen.

En sommar fick jag ringa polis om en annan hund i bil.

Maria
0

#1 Oj då. Men det gick bra hoppas jag när du ingrep.

Jag fattar inte att folk inte begriper detta. Om inte annat måste de väl läsa tidningar för det händer ju varje sommarSkrikandes

/Maria

[Sisa]
0

Jag skulle inte tveka en sekund, utan slå sönder rutorna om jag fick se någon som lämnat hunden i bilen, en het dag som denna…Skrikandes

Karmatarerskanise
0

#2 Jadå, ägarna var i affären, så polisen bad affären ropa ut i hägtalarna. Oj vad förvånade dom var.

Förstår inte heller hur man inte kan fatta det.

RuiXue
0

Vissa människor verkar inte ha något innanför pannbenet! De skulle ju aldrig själva sitta i den varma bilen så varför lämna sina husdjur eller barn för den delen, i bilen en varm sommardagFörvånad

Om man nu är två eller fler i bilen och har djur i bilen och ska åka och handla så röcker det väl ändå att EN person går in i affären, person nummer två kan stanna vid bilen, ta ut ovannämda husdjur utanför bilen så djuret i alla fall får det lite svalare!

Visst, jag har lämnat min katt i bilen, i HÖGST 5 minuter en SVAL sommardag (inte ens 20 grader och dessutom mulet). Men jag hade inget val eftersom jag inte hade någon annan människa i bilen. Hade det vart en varm sommardag hade macken fått säga vad de vill, jag hade tagit min katt med mig in i sin resebur!

Jennie

Maria
0

Här kommer en länk från GPSkrikandes

/Maria

Gittan
0

Det har redan hänt.

Familjen besökte Western Farm och lämnade kvar hunden i bilen. När de kom tillbaka till bilen var hunden död.

Vad tänker människor med egentligen?

Länk

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld