Äta och dricka under lingonveckan?
Någon som har något tips på vad man kan äta eller/och dricka under ens lingonvecka för att må bättre?
Klurig fråga.
Tänker du på värken? Många tappar matlust på grund av att de har så ont i magen. Själv brukar jag få migrän och det gör ju heller inte att man ha större lust att äta.
Eftersom man brukar känna sig både svullen och kankse irriterad så är väl lätt mat som sallader eller liknande både bra för kroppen och humöret.
Det kan kanske vara bra att inta något vätskedrivande eftersom många samlar på sig vätska dessa dagar.
/Maria
Man blir ofta sur i kistan, så jag skulle tipsa om basiska saker som t ex banan och blåbär, och örttéer. Pepparmyntste lär hjälpa mot kramperna i livmodern.
#1 Inte bara på värken men lite det också .
Så jobbigt med att få migrän, kan inte föreställa mig hur jobbigt det måsste vara .
Choklad! Det mår i alla fall jag bra av
Jennie
Mer grönsaker, mindre kött 
#4 JAA choklad såkart
#5 Faktiskt så går grönsaker lättare ner än kött. Fast äter inte så mycket kött dagligen ändå

Får alltid ett sånt chokladsug då. inbillar mig att det är något kroppen behöver. (förmodligen bara för att försvara mitt glufsande)
Men att tillföra Järn tror jag är bra eftersom vi förlorar en del och mågna går omkring med för låga blodvärden som ger trötthet helt i onödan.
Sedan håller jag med om att man samlar på sig vätska. Jag brukar tänka bakvänt och se till att undvika det som gör att man samlar på sig extra, som exempelvis salt.
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
När jag jobbade på KK så rekommenderade vi magnesium,B-vitamin
och mangan.
Och så järntabletter förstås eftersom man förlorar blod.
#8 Går det bra att ta sånna där brus-järntabletter?
Det går lika bra Yoanna !
Brustabletter har ju tagits fram för dem som tycker att det är
obehagligt att svälja tabletter, de är precis samma sak.

#9 Annars är Blutsaft väldigt bra. Bra är också om man intar något med C-vitamin samtidigt eftersom det förbättrar järnupptaget.
#11 Håller med. Blutsaft har väl funnits i 100 år
/Maria
Jag har själv klunkat i mig det i all evighet.
Om jag inte ser helt fel på flaskan - den är ganska så kladdig - så ska
man ta 20 ml/dag, men det dagliga intaget ska ju vara 10.
Det är ju inte så mycket i och för sig, men vad det än är, nog är
det business.
Flaskorna är ju ganska så dyra. Har nyligen fått veta att man kan få
det på recept - och här sitter gubben min 2 meter ifrån - och så har jag
gått och köpt i affären.
Inte för att jag vill utnyttja,Treo köper jag själv på apoteket, men jag har
dåliga järnvärden så då kan det ju vara befogat
Man kan få alla naturläkemedel på recept men aldrig som läkemedel fritt efter 1800 (eller vad nu summan är). Man kan endast få det momsfritt om man har recept.
pin-pin, så gubben min kan alltså inte skriva ut Blutsaft om jag har
frikort ?
Får väl skylla min virrighet på värmen 

#14 Precis som du säger och 1800 är det! 
#15 Blutsaft är kostillskott så jag tror inte att det ens går att få på recept momsfritt.
För den som inte gillar Blutsaft så är ju persilja ett jättebra kost-
tillskott. Brukar köpa ett knippe, skölja av och äta direkt.
Jag tycker det är jättegott, andra tycker det är vedervärdigt !
Å persilja! Det är ju så underbart! Har ätit persilja som en ko äter gräs så liten jag vart när vi haft persilja hemma
Jennie