Nervös eller mest irriterad
Idag på första semesterdagen har jag varit på ny mammografi då de inte var nöjda med förra bilderna. Det var de inte nu heller så jag fick gå vidare till ultraljud som heller inte var så bra.
Det slutade med att de tog biopsi på två knölar. Fyra kanyler varav den ena faktiskt gjorde ganska ont då ha träffade en nerv så fingrarna domnade.
Svar kommer nästa vecka och just nu är köerna korta så är det något kan det bli operation redan nästa vecka sa doktorn. Tack för den
Det kan visserligen vara vanliga körtlar också och inte alls några cancerceller.
Inte nog med att jag har en långsamt växande förändring i hjärnan som jag väntar svar på från sista magnetröntgen så ska man behöva vänta svar på denna odlingen också. Mitt i sommaren.
Nu är jag inte den mest oroliga typen men visst finns det där i bakgrunden. Jag blir mest irriterad över att det kommer mitt i semestern.
Ville bara skriva av mig och gnälla lite
/Maria
# 0
Jag hoppas det ordnar sej…inget vidare att få såna besked. Och som du skriver…mitt i sommaren, då man vill må bra och kunna njuta av allt det fina. Såklart detta förmörkar dina dagar, men det behöver ju inte betyda det värsta…
Jag hoppas så mycket att du får positiva besked fort…och ändå kan njuta av Din Sommar.
Lycka till!
Kram, Ljus och Värme 
Man tackar
/Maria
# 2

Usch vad otrevligt att behöva ha två olika besked att vänta på!
Särskilt nu när du ska gå på semester!
Kram
Ja, jag vet. Det gäller bara att fokusera på annat
/Maria

Jag fick ett sånt här besked och fick gå och vänta över en hel Jul - och Nyårshelg. Men samtidigt som det var psykiskt jobbigt så tycker jag att det var bättre att göra något åt det i tid.
För visst är det så att man vill vara ute så tidigt som möjligt med sånt här.
Styrkekramar till dig Bumbleboo
Det kommer ordna sig!
Tack alla.
Jag ska ju paddla i Dalsland över Midsommar så jag kommer attt ha allt annat i tankarna än detta
/Maria

Hoppas att allt går bra!
Hej Bumblebloo ! Jag har jobbat på "mammo" i flera år och har
upplevt den oro som patienterna känner. Men nu vet jag inte
hur gammal du är, det har ju en viss betydelse.
Men till 99% så brukar det vara en godartad knöl.
Jag förstår att statistiken hjälper inte dig, för visst tänker man
"men om just JAG är utanför statistiken då ? Visst kommer de
tankarna.
Och jag håller med dig, varför händer allt på semestern ?
Och varför händer allt på sen fredskväll ??
Men lova att du håller kontakten med oss och skriv så mycket
du vill om din oro, du vet att vi finns här för dig !
#11 Mellan 80-90% brukar man säga är godartade knölar så visst är chansen jättestor att det är något ofarligt.
Du vet ju själv
/Maria
Nu är midsommar över och jag har verkligen inte ägnat många tankar på detta.
Hoppas bara på någon form av besked denna veckan.
/Maria
Hoppas du inte behöver vänta så länge till. Väntan är värst!
#14 Javisst är det
/Maria