Fattar inte.
Jag fattar inte men alltid, varje gång, efter att jag har ätit så får jag en bomb till huvudvärk och blir snabbt illamående. Jag vill spy men eftersom jag hatar att spy så trycker jag ner det. När jag tycker ner det så får jag sura uppstötningar och det riktigt brinner i strupen på mig.
Jag fatter inte varför det är så. Stöter kroppen bort allt intag eller vad?! Vad ska jag göra?!
Det kan bero på en mängd orsaker.
Äter du för fort?
Har du svårt för starka kryddor till exempel eller fet mat?
Äter du för stora mängder?
/Maria
#1 Äter inte för fort, äter inte stora mängder. Är väldigt känslig för kryddor då jag har RAS men jag har aldrig haft de här problemen tidigare utan de kom i samband med att jag slutade med min anti-depressiva medicinering.
Både att börja med medicinering och att avsluta är stora omställningar för kroppen och det kan ta ett tag innan allt återgår till det normala så att säga.
Annars kan det vara en släng av magkatarr också.
/Maria
#3 Ja nu har jag ju också fått sluta med mina sömntabletter tvärt och ska nu börja min medicinering för adhd vilket är en stark medicin så min kropp lär reagera ännu mera.
Vi får hoppas att det löser sig för dig och att du inte får för mycket biverkningar.
Ibland får man testa sig fram för att hitta en medicinering som passar. Det är ju så individuellt vad man tål och inte tål.
/Maria
Har också upptäckt att absolut allt jag äter/dricker smakar fisk. 
Det kan också vara en biverkning av medicin. Vissa smaker fungerar inte alls och vissa smaker tar över och allt smakar likadant. Det är samma med luktsinnet. Många kan uppleva en ständig acetondoft av vissa mediciner.
/Maria
Du kanske ska prata med din läkare om Omeprasol. Det får jag då magen reagerar med uppstötningar på grund av all medicinbalansering just nu. Alltså medicin in och medicin bort titt som tätt. Omprasolen hjälper faktiskt mot detta
#8 Tack för tipset då måste jag nog till vårdcentralen för min kontaktperson kan inte hjälpa mig med den biten.
omeprazolen är min bästa vän i vått och torrt! Så även jag slår ett slag för att prova den.

Omeprazol finns receptfritt så får du klartecken från din läkare behöver du inte ha recept.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Huvudvärken, rinniga ögon och nysningar är nu konstaterat en kombination utav allergi och migrän, illamående kan man tydligen också bli utav migrän. Eftersom jag har sömnstörningar är migrän inte så konstigt att jag får.
Det här med sura uppstötningar och att det brinner i halsen är
är ju när magsyran från magsäcken kommer upp i matstrupen.
Det finns även något som heter akalsi men det är ganska så
ovanligt. Då så öppnar sig inte slutmuskeln melan matstrupen
och magsäcken . Då får man obehag i nedersta delen av bröstet
och översta delen av magen.
Man för dessutom uppkräkning av osmält föda och obehaglig
smak i munnen och dålig andedräkt.
För att få koll på detta så är det ju röntgen som gäller.
Vid sådana här problem bör man ta god tid på sig och äta mjuk
kost.
Det kan även vara s.k. "magsaftsreflux"
Det kan bero på alkohol, rökning, övervikt och kryddad mad.
Jag har själv problem med sura uppstötningar men vad som
jag tycker är kanon är Pepsid Duo som finns receptfritt på
apoteket. Inom 5-10 minuter så tycker jag att besvären
försvinner så det har jag alltid hemma.