ont i halsen - Alvedon??
Hej, jag har jätteont i halsen, inte feber eller förkyld men bara jätteont i halsen. kan man ta alvedon till det ? :S
Jag skulle säga Strepsils som finns på Apoteket, halstabletter, lenar jätteskönt!

Zyx heter de väl, finns på apoteket och är smärtlindrande för halsen, dvs som alvedon fast verkan i halsen.

Ostbågar brukar fungera för mig, ett lite gottigare alternativ till halstabletter ^^
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus
#1 , #2 okej tack ^^ tror ja har såna strepsil hemma men orkar inte leta vart ja lagt dom… men vet ni ifall alvedon hjälper? för ja orkar inte åka te apoteket.. :p
#3 haha :O synd att jag inte har ostbågar hemma nu då xd
Jag har också ont i halsen…ingen feber. Var till VC och tog halsprov, halsfluss…fick antibiotika och rådet att inte vara tillsammans med andra människor, eftersom det smittar!
Trots att jag ingen feber har, har jag tagit två alvedon var fjärde timme…högst åtta per dag…och det hjälper!
Krya på Dej! 
Jag brukar köra strepsil på dagarna och innan jag lägger mig ipren/alvedon. Så man slipper vakna upp med feber, man mår ju oftast lite sämre på morgnarna!

jag brukar dricka finrexin, hjälper bra tkr jag 

Alvedon hjälper bra du kan också ta Ipren om du vill. Har du väldigt ont kan man även kombinera dom två.
Sen är Strepsils och liknande bra alternativ. Men Alvedon tar bra på det halsonda.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Bafucin kan också vara bra..

Mucoangin (finns på apoteket) funkar bra genom att bedöva halsen/svalget, vissa tycker dock att det känns obehagligt.
Mucoangin eller Bafucin mint tycker jag brukar fungera bra när jag har ont i halsen. Men vad gäller Alvedon så är det bara att prova och se om det hjälper
För vissa hjälper det, andra inte.
Jennie
ååh, det är lite samma här. Halsontet har kommit smygande under dagen. Inte snuvig eller nåt, känner mig lite trött i huvudet men det är halsen som känns. Andas jag in eller ut för hårt med munnen börjar jag hosta >< (tur att jag inte är snuvig!)
Mucoangin funkar ju bra genom att bedöva -men jag själv tycker att de smakar lite blä -känns ju som emla i munnen ;)
Strepsils smakar ju rätt bra iallafall och man kan ju välja smak, så det är ju att rekommendera.
Ät glass!
Om du tål och tycker om det vill säga. Eller drick varmt honungsvatten. Själv vaknar jag med halsont om fönstret har varit öppet under natten eller om bordsfläkten har stått på. 
Om man känner att man är på väg att få ont i halsen ska man gurgla med jod. Finns att köpa på apoteket och fungerar superbra - tar bort de onda bakterierna.