Att hantera en elrullstol när man inte ser
När man har en elrullstoloch inte ser måsta man ha en person somkan köra stolen för även
Om man rent fysiskt kan köra så är man en säkerhetsrisk både för en självoch sin omgivning
Eftersom man inte ser vart man kör eller vad man har för hinder omkring sig en elrullstol
Väger omkring 150 kilo och sedantillkommer personvikten så det är en betydande levande kraft
Som kommer farande
Så att påstå att man k
Man an ta sig fram själv med elstolen vet inte vad man talar om
Man måste helt enkelt acceptera att man måste han en annan person med sig varken man vill eller inte
Det är väldigt frustrerande att behöva inse att mankommer att vara helt beroende av ebn annan
Person för att kunna förflytta sig när man är van att kunna förflytta sig helt självständigt .
Jag som så många andra har mycket svårt att sätta mig in i situationen att bli beroende av andra människor.
Det är därför väldigt viktigt att alla form av handikapp inte åsidosätts och att det här med personliga assistenter inte blir försämrat, vilket det verkar ha blivit redan.
Ingen av oss vet vad vi kan drabbas av.
/Maria
Det värsta är att myndighetspersoner tror att bara för att man rent fyssiskt kan framföra stolen så behöver man ingen ledsagning heller
Jag har inte fått lämna min bostad sedan den 1 maj på grund av indragen ledsagarservice
Det kan ni läsa om på mina sajter för den som är intresserad
Att bli beroende av andra är bland det jobbbigaste jag har varit med om under hela mittt liv eftersom jag alltid har varit väldig aktiv av nig på olika sätt och älskat att ta långa promenader i ensamhet och bara rensa hjärnan från allt
Så det öär en verklig jobbig tid nu när man inte kan få vara själv på promenader

Det mest effektiva i dessa lägena brukar ju vara att prata med media. Även om det kanske känns lite jobbigt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Idetta läge så har inte dett fungerat och det värsta är att kommunen struntar i vad domstolen säger och det finns inga sanktionsmöjligheter gentemot kommunerna dessa kan göra som de tycker uftan att det händer något

#5 Det är bara förnamnet tycker jag vi är 12 stycken i vår kommun som har fått abvslag på ledsagarservice enligt LSS
Många av oss hat faktiskt haft ledsagarservice i flera år men så anställer kommunen en ny handläggare som är av den åsikten att vi inte lämgre ska ha ledsagarservice enligt LSS
Så vi är helt rättslösa eftersom kommunen inte vill följa sveriges grundlag och andra lagar vi har som ger oss rätten till dessa insatser
Men om man anmäler sådant så borde väl i rimlighetens namn kommunen få stå till svars men så kanske det inte fungerar?
/Maria
Det finns inga som helst sanktionsmöjligheter för den kommun som väljer att strunta i lagen eller domstolsbeslut
Så man är helt rättslös om en kommun väljer att inte geomföra det som de ska