Brutet revben - hur lång tid för att läka?
Min man - som har blivit opererad för cancer och går på strålbehandling - lyckades ramla på cykeln (kombination av beckmörker, grusväg och tjälskott), fick styret i bröstet och har förmodligen knäckt ett revben. Han har så ont att han inte kan komma ur sängen själv, och får sitta och sova.
Pga att han är i strålning har vi starka smärtstillande hemma, och det hjälper på bägge delarna!
Men hur lång tid tar sånthär? Han har inga problem att andas, så det är inga skador på lungan. Men han rör sig väldigt försiktigt.
Karlar… alltså…
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Fy vad olyckligt för din man, jag tror att det brukar ta upp emot 4 veckor för revben att läka och smärtan blir intensivare när de väl börjar läka.

förmodligen knäckt revbenet? jag tycker att ni borde kolla upp detta…
Kolla upp detta. Det kan ha blivit inre skador som kanske inte märks till en början.

Eftersom han är på sjukhuset varje dag för strålningen, och dessutom ska till ortopeden på torsdag så kommer de nog att kolla honom.

Strålningsavdelningen skickade ner honom på akuten för en koll. Tänkte nästan det.
Bra det 

Och resultatet var 3 brutna revben och vätska i lungan. Nya smärtstillande och åtrebesök om 2 veckor.
Jisses. Men nu vet vi i varje fall hur illa det är, mycket är psykologiskt också.
Åh fy! Tur han kollade trots allt 
Vilken otur. Men det brukar ge sig av sig själv och det är ju bra att han ska på återbesök eftersom han kanske är lite "nedsatt" nu när han har annan behandling.
/Maria