Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 3064 ggr
Maria
0

Bäst och värst med sommaren

Vad är det bästa respektive det värsta med sommaren tycker ni.

Alla årstider har ju både för och nackdelar.

/Maria

Maria
0

Det bästa med sommaren är värmen tycker jag. Att få gå utan strumpor, bara ha ett linne och slippa alla vinterkläder är helt underbart.

Eftersom jag älskar att odla så är ju det högsäsongen så klart och naturen är så vacker.

Det finns inte mycket negativt jag kan hitta om sommaren mer än kanske fästingar och mördarsniglarSkrikandes

/Maria

Halvdansken
0

Jag är ingen sommarmänniska, jag gillar höst och vår.

Givetvis är sommaren underbar med ljuset och varma sommarnätter, men jag är migränbenägen och skarpt ljus är migränframkallande hos mig. Klarar heller inte värme sådär jättebra. Mer än 23-25 grader så blir det för mycket.

Man kan klart se det på min trädgård också. Jag har vårblommor (lökar och knölar) och höstblommande. Sen skapade jag ett woodland (skuggparti) så jag har nånstans att vara på högsommardagarna!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Bergspuman
0

Värst med sommaren är den starka värmen och solen, om det är sådan, eftersom jag är ljus i skinnet och tål sol mindre bra. Sover ofta mindre bra sommartid just pga värmen.

Ett annat aber är alla äckliga bitande insekter, mygg, broms och knott, samt insekter i övrigt, avskyr alla kryp som flyger på en.

Bäst är tillgången på färsk frukt och färska grönsaker och faktiskt värmen (bara den inte är för stark), för jag tycker det är så skönt att slippa ytterkläder och strumpor.

Min favoritårstid är senvår och försommar, innan myggen kommer.

asvensso
0

Bast ar det underbara ljuset runt Midsommar, ljuvliga dofter i tradgarden, svalorna, farskpotatis, gras mellan tarna, solen i skargarden…

Samst ar myggor (aaaj), hosnuva (aaatchoo) och nyhetstorkan som gor att gamla nyheter och skumma rubriker kommer pa lopsedlarna.

RuiXue
0

Älskar värmen på sommaren och att kunna gå ut i tunna luftiga kläder när som helst på dygnet utan att frysa. Däremot saknar jag luftkonditionering här hemma i NordenFlört

Hatar alla bitande jävelskap i luften, samt getingar. Nyklippta gräsmattor och gräsmattor är en annan i tycka-mindre-om listan!

Jennie

Karmatarerskanise
0

Det bästa är sköna sommarkvällar framför grillen och festivalen.

Det värsta är solexem, svett och insekter. Radar is my friend Glad

Zynell
0

Det bästa med sommaren är att det inte finns någon snö och att man slipper ha mycket kläder på sig.

Det värsta är värmen. Jag måste tillbringa mina dagar inomhus när det är klart och soligt. Om jag inte gör det får jag blåsor på händerna inom en halvtimme. I år har jag en så länge bara varit ute när jag verkligen måste dvs max tio min, trots detta har blåsor ploppat upp. Det har dock inte börjat svida och klia än.

[GunillaF]
0

Jag tycker mycket om sommarens värme. Sol och bad. Att samla släkt och vänner vid grillen. Gå utan strumpor och skor. Njuta av den ljusa sommarnatten. Rida ut på skogsstigar. Odla i trädgården.

Jaa, det mesta som har med sommarhalvåret att göra förutom gräset och björkarna. Jag är superallergisk mot dem. Vissa dagar är det nästan omöjligt att vistas utomhus…

Karmatarerskanise
0

Iiih, att vara barfota..bara tanken på det får det att ila i kroppen på mig. Äckligt! Glad

[Sisa]
0

Det bästa med sommaren, är att allt blir så mycket lättsammare då. Man behöver bara öppna dörren och gå ut.bara sätta sej i bilen och åka. Dagarna blir längre.man njuter av att vara ute.Kyss

Det sämsta med sommaren är MYGGEN!Tungan ute

mayolica
0

Det bästa är salta härliga bad, att det händer lite mer här och att man slipper frysa.Det värsta är sniglar,maskar,larver,fästingar och annat äckligt som kryper och när vattnet är fullt av bränmaneter. Mygg har vi inget problem med här på kusten som tur är,för dom gillar jag inte heller.

~ mayolica ~