Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 3729 ggr
Kaninisen
2010-06-12 21:48
0

Fläckigt ansikte

Jag är blek och har fräknar. Sedan har jag mörke ringar under ögonen samt små, små prickar som går längs de mörka ringarna. Har även rödaprickar, lika stora som fräknar ungefär, i ansiktet som varken buktar ut men de försvinner aldrig!
Så jag ser ju inte speciellt jämn ut som nyvaken, känner mig fläckig och trist.

Kan detta vara tecken på något? Tänkte t.ex mörka ringar under ögonen med prickar. Har försökt söka lite på internet men hittar inte mycket!

Maria
2010-06-12 21:53
0

Tyvärr är det så att vi har olika skavanker både i kropp och hud de flesta av oss, och det brukar inte betyda något.

Mörka ringar kan man ju få om man är uttröttad och har sovit illa en tid men känner du dig bra så är det säkerligen ingen fara.

Dessutom så blir ju olika hudfläckar ofta mer framträdande under sommaren då solen gör att övrig hud blir solbränd och vissa andra partier kanske inte har lika mycket pigment och då blir man ännu fläckigare.

/Maria

Kaninisen
2010-06-12 22:25
0

#1 Absolut, brister kan jag ta, men visst kan man ha sina dagar då inget är bra och man bara vill se ut som alla andra! ;)

Lill-Kisse
2010-06-12 23:04
0

Inlägg #1 stämmer nog ganska bra.

Jag är en sån där fläckig typ, men ingen tycker att jag är ful för det. Själv ser jag tydligt att dagar ute i friska luften och god sömn gör gott. Då ser huden frisk och fräsch ut. Att använda mild fuktgivande kräm är ett säkert kort. Däremot måste jag undvika allt vad brunkrämer, rouge o dyl heter. Min ömtåliga hy tål inte sånt.