Magnetröntgen imorgon
Jag har gjort otaliga magnetröntgen av hjärnan men nu är det dags imorgon igen.
Jag brukar inte vara nervös men denna gången så är jag faktiskt lite pirrig.
Jag har ju en förändring i hjärnan som sakta har blivit större men nu är det två år sedan sista röntgen. Tidigare röntgades jag varannan månad men jag sa stopp och ville vänta tills jag kände att det blev försämringar.
Det är så kluvet för samtidigt som jag önskar en förklaring på mina symtom så önskar jag ju givetvis att förändringen inte har vuxit
/Maria
Är det något som har med hjärninflammationen pga borrelia att göra?
I vilket fall som helst önskar jag dig lycka till, så gott man nu kan göra det - resultatet blir ju som det blir ändå. Men du kanske förstår hur jag menar
.
Tack
Egentligen är det väl ingen som vet om det är borrelian, hjärninflammationen eller om det rentav är något som funnits tidigare.
Min man är övertygad om att det alltid har funnits
"Du har ju alltid haft ett hål i huvudet" säger han. Hygglo.
/Maria
Ha ha! Det var faktiskt ganska roligt sagt 
Men - känner du av det i form av huvudvärk och så? Att det finns något alltså?
Det är min vänstra arm som spökar. Den hänger liksom inte med och är långsam och svag.
Sedan har jag emellanåt en märklig huvudvärk och det är inte migrän vilket jag kan ha ibland utan detta känns annorlunda och kommer främst nattetid och strålar ut i den vänstra sidan. Jag kräks plötsligt och utan att egentligen må illa innan vilket kan vara ganska störande.
Tydligen är jag svag i vänster ben också genom tester men det märker jag inte så mycket av mer än några snedsteg emellanåt.
Men det är alltid svårt att besöka neurologen för jag tenderar att förringa problemen och det är ju faktiskt himla dumt.
Så fort han frågar något så brukar jag säga att det är inte så farligt och jag vägrar att bli sjukskriven.
/Maria
Hm, jag ser att du bör gå till botten med detta.
Hjärnhinneinflammationen kan ha satt sina spår på detta sätt.
Jag fick ju en stroke 1988, den satt i höger hjärnhalva och gav symtom just på vänster sida i kroppen.
Min gissning är neurologiska rester av borrelian, som sagt - gå till botten med det här!
Du kan säkert leva med problemen men undersök dem och kartlägg dem ordentligt, det är det bästa.
Jo, jag vet. Måste försöka sluta att vara så tuff.
Själv så peppar jag ju alla andra, på jobbet bland annat, att söka hjälp och bli ordentligt utredda och så vidare men det är alltid svårare när det kommer till en själv.
/Maria
Ja du är ju sköterska själv, det sägs att läkare och sköterskor är de absolut värsta patienterna! 
Jag som är speditör / logistiker, är en liten djävul när det gäller kundservice, försäljning och reklamationer, hemsk att ha att göra med om jag har beställt något och leveransen är sen 
Haha, ja det är riktigt.
Tack för att du orkade lyssna på lite gnäll
/Maria
Offkås!
Hoppas du får sova bra i natt!
Tack
/Maria
Håller alla tummar och tassar för lugnande besked i morgon.
Jag håller tummarna jag med
Jennie
Tack.
Nu var det i alla fall gjort (tidigt i morse). Jag lyckas alltid somna trots allt väsen maskinen för.
Nu är det bara att vänta på svar men sommar som det är så räknar jag med Augusti så det gäller att koppla bort viss oro
/Maria

Oj, blir lite ledsen i ögat när jag läser denna tråd.
Hoppas att dom rappar på lite med provsvaren. Ovisheten brukar ibland nästan vara värre än ett negativt besked. När man väl får veta vad det är och vad man kan/inte kan göra åt det så brukar man oftast kunna förlika sig med det i alla fall.
Hoppas verkligen att det går bra för dej
Kram
Väntar på särbons provsvar. Han har gjort flera magnetröntgen av hjärnan. Ryggmärgsprov å blodprov å andra tester. Hos honom har dom upptäckt fläckar ipå hjärnan. Det är det vi väntar på nu att få veta mer om. Dom symtom han har är domningar i ansiktet. Kind, läppar, tunga å sen fingertopparna domnar. Vad dom sagt hittills så är det INTE nån tumör. Men vad vet dom inte än. Jag förstår din oro och hoppas det går bra för dej.
Tack så mycket alla.
#15 Jag hoppas innerligt det går bra för din sambo och att svaren kommer snabbt. Ligg på och ring så mycket att de tröttnar och snabbar på
Mitt problem har ju ändå varat i fem år så det känns inte så akut mer än att jag är orolig hur mycket eller om "det" har växt.
Den läkaren jag går hos arbetar dessutom bara varannan månad så först ska svaret gå via röntgenläkarna och sedan till honom för att slutligen hamna hos mig så jag har räknat med lång tid. Även om han jobbar varannan månad så ska han väl ha semester också.
Då tänker jag som så, att vore det alldeles akut så lämnas det över till någon annan läkare, så "inga nyheter är goda nyheter" som man brukar säga och så kanske ni får tänka också…
/Maria
# !& Jo men så är det väll!
Hade saker varit akuta så har dom hört av sej omedelbums.
Men man vill ju veta för att kunna gå vidare.
#17 Självklart. det är därför jag tycker att du ska tjata på dem så mycket det bara går för det är oftast då det händer något.
/Maria