Gillian McKeith - du är vad du äter.
Tänkte höra lite vad ni tycker om denna dam. Hon var för flera år sedan med i det engelska programmet "du är vad du äter".
Jag köpte för några år sedan hennes bok "du är vad du äter" och hon har i varje fall fått mig att börja göra egen frukt och grönsaksjuice. :) Det sdtår också en massa intressant fakta i den boken.
Jag måste verkligen gå ned i vikt nu för jag har stora problem med min kropp idag. Så jag tänkte också höra om någon här prövat hennes diet och hur det har fungerat.
Jag har ocksså läst hennes bok, har även kokboken. För ett par år sedan så följde jag hennes rekomendationer och gick ner i vikt hur lätt som helst.
Jag har foljt hennes diet…och blivit anemisk igen efter manga ar av bra blodvarden. Hon har en hatfylld installning till kott som jag inte forstar och jag tycker att manga av hennes soja/tofu recept ar ganska otrevliga.
Hon studerar bajs i detalj och drar en massa slutsatser. Faktum ar att jag har aldrig haft sa mycket gaser som pa hennes diet av bonor, lok, arter och linser. Man kan bli hard i magen av blabar och los i magen av aprikoser och bada lar ju vara nyttiga sa forstar inte hennes fixering.
Vissa av hennes soppor ar daremot jattegoda.
Kommentar till #2. Hälsokost, om man kallar det så, är inte enbart av godo. Jag tillbringade 1 vecka förra sommaren på Masesgården, som kör hälsokost, alltså inga animaliska proteiner.
Måste säga att min mage sällan har knasat så hemskt som under den veckan. Det blev inte bättre förrän jag skippade alla råa grönsaker och särskilt alla mjölksyrade grönsaker, och åt bara kokta grönsaker.
Jag tror faktiskt inte människan är skapt som en gräsätare. Alla människor kan inte spjälka sådana mängder grönsaker, iaf inte råa. Det är ytterst få människor som har en perfekt uppsättning av enzymer i sin matsmältning, de flesta saknar något eller flera enzymer, och det är därför som magproblem i någon form är så vanligt förekommande.
Inte meningen med ett stickspår, men jag blev påmind om hur hälsokost kan slå fel.
Jag har också hennes bok "du är vad du äter" och jag har provat med att göra fruktjuicer hemma, framför allt apelsinjuice. Lite is i glaset och det är jätte gott!
Något jag har märkt av att dricka dessa nypressade fruktjuicer är att mitt sockerbehov är mycket mindre. Annars har jag ett ENORMT behov!! Får nästan panik och bara MÅSTE ha socker när behovet kommer över mig, men genom att dricka dessa fruktjuicer är problemet mycket, mycket mindre. Vilket jag är otroligt glad över för sockerbehover är det största problemet för mig för att gå ned i vikt. Det är ingen ide för mig att ens försöka ge sig på en diet när suget sätter in. Funkar liksom inte så jag måste bli av med det först innan viktminskningen sker.
Funderar på att köpa hennes kokbok. Får se om det är något att ha …
#3 Fast jag kan tänka mig att det tar lite längre tid att bli van vid denna typ av kost. Jag vet själv då jag åt vegetariskt att jag var otroligt knepig i magen i början men att det sedan blev som vanligt igen
Likadant blev det när jag började att äta mer kött igen. Då krånglade magen också i början så jag gissar att det inte enbart beror på kosten utan snarare att man chockar kroppen med annan typ av föda.
/Maria

Hon ser ju inte så hälsosam ut själv… Dålig hållning och ser betydligt äldre ut (född -59). Men hon kanske hade sett ännu värre ut om hon inte följde sina kostråd..? 
Vår svenska version (Anna Skipper) är inte så mycket bättre. Hon ratar det mesta i fettväg, korv och dyligt. Jag undrar ibland om hon aldrig unnar sig något gott i livet, typ lite tårta på ett 50-årskalas eller en äppelpaj med vaniljsås en varm söndagsförmiddag med någon kompis på stan. Om inte tycker jag synd om henne som går miste om så mycket gott.

#4. Juicer innehåller mängder med socker, så du tillfredsställer ditt sockerbehov på det sättet.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#6 Hon har en riktigt svar skolios i ryggen och det ar ett under att hon kan gora sa mycket som hon kan med den s-kurva hon har. Jag har for mig att hon har genomgatt ett flertal operationer. Jag beundrar hennes energi och passion for det hon gor men inte ett fan av hennes diet eller kostrad.

Jag har också läst Gillians bok, och den var intressant. Man kan applicera mycket av hennes tänk på sin diet. Men man ska nog anpassa den efter sina förutsättningar, och det är ju faktiskt vad hon med säger. Använd delar av hennes råd, det säger hon ju med. Och framförallt, ät nyttigt. Lär dig vad som är nyttigt och ät sånt istället för halvfabrikat och annan skit.
Själv har jag gått ner 15 kilo på 4 månader med hjälp av nyttig mat och vissa mål med naturdiet-shaker (till exempel frukost och ibland lunch). Helt problemfritt och utan allt för mycket uppoffring. Tills sommaren är slut ska jag gå ner ytterligare 8 kilo innan jag ligger på BMI runt 20, min målvikt runt 62 kg. Har helt lagt om min kost och skippar färdigmat/halvfabrikat. Äter ett rejält och nyttigt mål mat om dagen som vi lagar med mycket gryner (quinoa/vetekorn/råris osv osv), ekologiska grönsaker och eget kött (frysen full med lamm och kalvkött från egen bondgård). Resterande mål tar vi shake eller mindre "snacks". Framför allt måste jag VERKLIGEN rekommendera www.arstiderna.com som levererar en ekologisk grönsakslåda av jättebra kvalité till oss 1gång/v. Detta gör att vi "tvingas" anstränga oss att äta upp alla dessa goda grönsaker tills nästa veckas låda kommer. Resultatet är att vi handlar mindre och mer sällan (billigare), köper mindre skitmat, äter gott och varierat och går ner i vikt.
Det kommer inte vara värst mycket problem sen att stabilisera vikten och börja äta "normalt" utan shaker och sånt med tanke på de ändringar jag gjort i dagliga kosten i allmänhet. Så glad att jag äntligen tagit mig i kragen och gått ner i vikt. Måste bara köpa massa nya shorts nu för att ta mig igenom sommaren, förra årets kollektion sitter som skit.

#3 Jag har varit vegetarian självvalt sedan jag var runt 12 år gammal så det är i över 15 års tid nu. Jag har inga problem med gaser även om jag äter bönor och linser, magen vänjer sig vid kosten. Byter ma kost plötsligt blir man lätta dålig men så är det med de mesta dieter tycker jag. Däremot har jag full förståelse för att köttätares magar inte tål samma som vi veggisar, det fick jag erfara när jag hade en ny pojkvän och han bodde hos mig en vecka. Han har aldrig varit så sjuk som av min mat, han sa inget men han verkade grinig mest hela tiden och jag fattade ingenting förän långt senare när han berättade 
//Angelica
Medarbetare på Hundar iFokus
#10 Tack för tipset!! Något sådant behöver verkligen jag eftersom jag saknar bil. Att bära tunga kassar med frukt och grönt var och varannan dag är jobbigt. Ska testa dem!

#12 kul, hoppas de levererar i ditt område bara. Jag är helnöjd. Har en stor mixlåda med grönsaker o frukt ena veckan o stora baslådan nästa vecka, med rotfrukter och grönsaker.
#13 Hur långt räcker dem där lådorna du har? Räcker det som de påstår eller inte? Hur många i familjen är ni?

För oss räcker en låda 1-2 veckor men oftast 1, men vi äter flera grönsaker per dag. Frukt kompletteringsköper vi i affären för att få lite mer udda frukter med eftersom det oftast är typ äpplen apeliner bananer och till exempel mango eller liknande vanliga frukter. Grönsakerna är desto mer varierande beroende på sässong. Man får ofta udda grönsaker man knappt sett eller smakat och så färsk. Man förstår att grönsakerna i affären är rätt gammal när man ser hur färsk och fin den kan vara! vi är 2 vuxna och ett barn. Min mamma och pappa tar en baslåda varannan vecka!
#15 Ser fram emot att smaka.
Jag gillar inte henne. Hon ser inte frisk ut. Tycker hennes sätt är tråkigt. Dessutom tror jag att detta maniska kontrollerande av allt man äter gör att folk inte orkar hålla dieterna ett längre tag. Nyttigt kan man äta utan att bli så fruktansvärt överdriven som hon är. Gäller Anna Skipper också, men hon ser ju mycket mer hälsosam ut i alla fall!

#17 hon ser inte hälsosam ut för att vara i den ålderna hon är. jag trodde hon var minst 10-15 år äldre 
//Angelica

#17 och #18
Jag tror Anna Skipper ljuger om sin ålder.
-Edit- Tar tillbaka… Kollade på Ratsit, hon är tydligen 42, men ser ju absolut äldre ut.

Ja då var hon alltså 37 år när programmet började sändas i Sverige. Nä den kosten ska man nog undvika 
//Angelica
Gillian McKeith är född 28 September 1959.
/Maria
Men dom inte Gillian sa hart som person.
Hon har ett ordentligt fysiskt handikapp och kampar sakert med effekter av smartstillande mediciner och annat. Jag beundrar hennes energi och dessutom ska vi hedra de som faktiskt inte gor en massa botox och aldras naturligt - inte alltid vackert med kritiska ogon. Hon kanske inte ser ut som en appelkindad traningsprodukt men jag lyssnar hellre pa en kvinna som inte ar solariepressad, fettsugen, gift med rik man samt injicerad med bade det ena och det andra.

#22 Det inlägget jag skrev var om Anna Skipper att hon ser sliten ut, bara så det inte blir några missuppfattningar. Anledningne till att jag tog upp det är att hon ofta pratar om att skräp mat får en att åldras i förtid m.m. Men jag dömer inget efter utseende eller pesron däremot är jag skeptiskt tillatt hennes mat är så bra för att minska åldrande och faktisk är så hälsosam. Vill man eller vill man inte göra ingrepp är helt upp till var och en. Det vackraste som finns är trevliga personer som älskar sig själva, sedan kan du se ut hur som hellt enligt mitt tycke 
Men Gillians programmet mins jag inte så myket av men jag har för mig att det var lite som den svenska med samma rekomendationer om kost.
//Angelica
Egentligen så har ju åldrande och utseende ingenting med varandra att göra
/Maria

Nä fast Skipper ser gammal och åldrig ut, nu kanske jag överdrev men jag hadde inte blivit förvånad om någon plussat på 20 år på hennes ålder :)
//Angelica
Åldrande är ju något väldigt individuellt. En del åldras fort och tidigt, andra senare och långsammare.
Men jag kan ju tycka, att om någon person ska tjäna som frontperson för ett hälsobudskap, "borde" ju denna person rimligen själv ha ett fräscht och hälsosamt utseende. För att bättre kunna föra fram sitt budskap.
Pa tal om att aldras pa ett vackert satt sa far jag mycket positiva kommentarer fran manniskor fran varlden alla horn som sett Wallanderfilmerna med Lena Endre och Stina Ekblad. De ar helt fascinerade av hur vackra och skickliga skadespelare de ar och att de inte ar manipulerade som sa manga amerikanska skadisar. Jag haller med att de ar verkligen ursnygga.

#27 Håller med, de ser ut som starka och självständiga kvinnor och inte som manipulerade sexobjekt. De har starka och vackra utseenden.
//Angelica