Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettmotion-och-rörelse
Läst 4836 ggr
EmmaVarg
0

Gymnastik när man har ryggproblem??

Jag har typ problem med ryggen, eller egentligen benet, att den ena är längre än den andra och då har de gjort så att min rygg typ är lite sne, vet någon ifall det skulle bli värre eller om de skulle hända något  om jag tränade rytmisk gymnastik då?
Har en kompis som också har samma problem med ryggen och slutade i gymanstik för det Förvånad

Om ni inte förstår vad jag menar så menar jag sån här typ; http://www.youtube.com/watch?v=lztqvekeUOk&feature=related

och sen, vat någon kanske nån bra gymnastik klubb i göteborg?

Tisdag
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Prata med din läkare, det måste vara enklast, då denna är insatt i ditt rygg/ben besvär.

Vattengymnastik är ju skonsamt annars så kanske konstsim skulle vara något? Konstsim i Göteborg.

EmmaVarg
0

#1 jag hatar vatten Skäms typ tror att ja ska drunkna ifall ja simmar i 1 meters vatten, höhö  om ja kunde simma ens

RuiXue
0

Beror nog lite på hur stort problemet är. Men testa skulle du ju kunna göra. Du behöver ju inte satsa på nästa OSFlört Kanske välja en gren som inte belastar ryggen så mycket heller. Fristående kan nog vara lite besvärligt till exempel.

Jennie

AlbaStiffler
0

Många vattengympor simmar man inte ens på utan står på bottnen på brösthöjdsdjup och gör övningar.

Har du provat napratpat? De kan dra till ryggen och göra benen jämnare och avhjälpa ryggontet.

EmmaVarg
0

#4 vad är naprapat?

Halvdansken
0

#4, det var min tanke också. Men jag tänkte kiropraktor. Jag hade samma problem som TS, och en kiropraktor hjälpte mig.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

AlbaStiffler
0

Ja hur ska man förklara naprapat, en person som manipulerar ryggen o kroppen, till exempel låser upp låsningar i ryggen. Kan även ge massage eller andra behandlingar och stretcha ut senor/ muskler du inte kan stretcha själv, samt ge hemmaövningar och tips. Tror skillnaden mellan naprapat är att han sysslar med hela kroppen, dock oftast ryggen, medans en kiropraktor bara sysslar med rygg. Min naprapat har räddat mig ur flera års ryggproblem, min Gud!

EmmaVarg
0

#6 vad är kiropraktor?

#7 vad är manupulerar? Tyst

Halvdansken
0

Google is your friend, EmmaVarg…

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
0
Halvdansken
0