Ögoninflammation
Jag undrar hur det känns/ser ut när man har ögoninflammation? Mina ögon är nämligen väldigt skarpt röda och kliar som attan, och så fort jag blinkar så känns det som någon blåser i mina ögon, alltså som om dom torkar ut typ, och sen när jag blinkar igen så kommer det massa tårvätska. Men jag vet inte, borde jag kolla upp med läkare?

du bör definitivt kolla upp detta hos läkare, du har bara två ögon som du ska vara rädd om. När jag har haft ögoninflammation så har dom blivit röda och jätte geggiga. På morgonen när jag har sovit så har jag inte kunnat öppna dem då de har geggat igen och torkat.
Men gå och kolla så du kan få behandlig och så du inte fåt sår på hornhinnan. Dock kan det även röra sig om allergi.
Okej, jag kan ju börja med att ringa sjukvårdsupplysningen o se vad dom säger, o vill dom att ja ska komma ner o undersöka mig så får jag ju göra det. Men man kan ju också behandla det hemma, typ egenvård eller nåt. Men jag ska avvakta o se, det kom ju först idag så det kan ju inte blivit så jätte allvarligt än.
Jo det låter som ögoninflammation. Tänk på att det smittar, så var noga med hygienen och torka med papper i stället för handduk, så slipper du smittade handdukar.
Det finns Noviform att köpa receptfritt på Apoteket, du kan ju testa det. En gul gegga man lägger innanför ögonlocket. Har funkat bra för mig när jag fått infekterat, igensvullet, vätskande öga.
_No way! Yes way!
#4 Hur tusan får man det innanför ögonlocket? Oo
#5 Det undre ögonlocket, fast det kanske inte heter ögonlock
Iaf, bara att dra ner, lägga på en sträng och blinka några gånger - synen blir suddig ett tag när geggan smetas ut över ögat, men det går över.
_No way! Yes way!
#6 Jo, det heter något som klatchigt som "nedre ögonlocket" till och med 
#0 Kan det vara allergi? Bara en fundering.
/Maria
#8 Allergi ger förvisso rinnande ögon, och det är ju full pollensesång så visst kan det vara det, men, allergier ger inte gula kletiga ögon (?).
TS: Har du gulaktigt klet i ögonen också? eller är det tårar som rinner i mängder? Finns andra besvär med i bilden, som kliande i hörselgångarna, rinnig/täppt näsa?
Allergier kan ju sätta sig på enbart ett ställe, även om man vanligen får fler besvär. Hmm.
Min spontana tanke är ögoninflammation trots allt. Bäst är nog att bli undersökt.
# 6 & 7: Awesome, då är det ju inga problem
#8 & 9: Nej det är inte allergi, har redan gjort tester o sådär.
Jag skulle defenetivt gå till en ögonläkare och låta denne titta och bedömma vad det är för det kan vara en skada på hornhinnan och det är inte att leka med
Man ska alltid gå till en ögomläkare när man mistänker något med ögonen
Det finns faktiskt inga nya ögon att köpa hur gärna man än vill
Men jag var hos min skolsyster idag o hon sa att det inte var något att oroa sig för, och att jag skulle avvakta, och blev det värre så skulle jag ringa vårdcentralen (eller ögonläkare)..

# 12 Tycker att du ska söka för det faktiskt. Det är så viktigt att va rädd om sina ögon.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
För allas information så har jag inte ont längre, allt är borta nu.