Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 3894 ggr
bluemary
2010-05-09 15:03
0

Kronisk smärta

Jag har haft det nu i 20 år och fått diagnosen
fibromyalgi.
Ibland undrar jag, finns det någon som har blivit
fri från det hela ?

Jag kör med avslappning och tränar lätt för att försöka
komma tillbaka.

Någon som känner till några positiva resultat ?

Maria
2010-05-09 15:19
0

Du kan ju fråga inne på fibromyalgi iFokus ocksåGlad

Själv har jag ingen erfarenhet av fibromyalgi men någon annan här har kanske bättre svar.

/Maria

bluemary
2010-05-09 23:54
0

Jag är medlem på fibroforumet men tänkte ändå göra en
förfrågan här. Hoppas ju förstås på ett positivt svar Glad

Denna kommentar har tagits bort.
Rasmusmatte
2010-05-11 00:18
0

Jag har också fibro sedan 1989. Jag är med i Fibro.förbundet. Känner ingen som blivt bra men man kan bli bättre om man tar hand om sig ordentligt. Numer har jag mest skov då och då, dock lite smärta hela tiden men som är överkomlig.. Arbetar heltid. Man måste dock lära sig att leva med sin smärta och lyssna på kroppens signaler.

Tofu
2010-05-12 11:36
0

Smärtöverkänslighet=Fibromyalgi

Nerverna är till för att känna smärta bland annat.De signalerar alltås att något inte är som det ska i kroppen.Då tänker man genast på inre organ till exempel.Tryck från något som fyller kroppen så att säga innifrån, eventuellt binjurarna -KORTISOL =stresshormoner.Även om man inte är stressad kan påslaget vara ständigt närvarande.Föreslår att du sanerar din omgivning det vill säga ut med alla hormonhärmande miljögifter.Läste just att man nu genomför en blodundersökning på flera orter i Sverige.Tittar på vad folk äter och letar efter miljögifter i deras blod."Plaster" byggs in i kvinnorkroppen som hormoner.Om man har ont är det lätt att hålla sej i stillhet, vilket förvärrar fibromyalgin.

Läs på internet om miljögifter som kroppen tar upp som om de vore kroppsegna hormoner.I synnerhet de som har ärftligt påbrå för detta eller efter klimakteriet.Undvik kemikalier även hygien produkter.

Tofu
2010-05-13 16:07
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade detta.Chili mot smärta.