Hjärtsjukdommar
Jag har en mycket god vän som jag går och är orolig för just nu.
Han har en ärftlig hjärtsjukdom som kallas för Sudden Death, då hjärtat helt plötsligt stannar. Sätter det inte igång igen i tid får han hjärtstillestånd.
Han har sedan ca 10år tillbaka en deffibrilator inopererad i bröstet.
Ringde och grattade honom på hans födelsedag i fredags och fick veta att han legat på sjukhus för två veckor sedan pga ojämn hjärtrytm.
Nu har han "utegångsförbud" och får inte anstränga sig det minsta. Jag ser och hör på honom hur det tär på honom att inte kunna göra någonting,
Han spenderar dagarna framför tv:n och datorn och ständigt med något att äta i handen. Allt småätande har gett honom en stor kroppshydda vilket ger ännu mer påfrestningar på hjärtat.
Jag undrar vad som egentligen krävs för att man ska få en hjärttransplantation.
Söker också efter ett bra forum som är inriktat på just hjärtsjukdommar för att få ventilera min oro med fler som kanske har erfarenheter.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Tråkigt för din kompis, hoppas det blir bättre.
Kan inte direkt något om transplantationer.
Jag saknar också ett forum för hjärtsjukdomar, eftersom jag är drabbad. Det finns liksom ingenting för oss.
Jag har börjat blogga. Välkommen att läsa min historia, det finns inte mycket berättat av privatpersoner heller.

Ang transplantation så är det ju det absolut sista utvägen. Och man bör komma ihåg att det inte är riskfritt och vissa klarar inte ens av det.
Starta en egenn sajt här på i fokus om hjärtsjukdommar det är helt gratis
Ni ka även annvännda denna sajt för detta det finns inga hider att man tar upp dessa problen här på sajten det gäller bara att få hit flera som vill vara med och debbatera dessa sjukdommar

Jag är också intresserad av en sajt om hjärtsjukdomar. Har pacemaker och har idag gjort första delen av hjärtcintigrafi, inte kul, men nu är den lättaste delen kvar.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!