Operera tumnagel
På måndag ska jag äntligen operera min tumnagel på vänsterhanden
Jag klämde den för säkert mer än 10 år sedan och nageln växer i flikar som jag hela tiden fastnar med i allt
Jag får ofta infektioner på grund av att jag fläker upp någon flik och har mer eller mindre alltid plåster för att nageln ser så äcklig ut.
Jag hoppas att de kan ta bort nagelroten så att den slutar växa.
Till och med en liten tumme kan ställa till besvär
/Maria
Liten tumme stjälper ofta stor tass…

Ursäkta men kunde inte låta bli. Självklart hoppas jag att allt går bra, önskar dig stort lycka till!
Haha, jag förstår dig. Det är därför det dröjt över 10 år innan jag sökt hjälp. Lite pinsamt och småaktigt med en tumme…
/Maria
Jag önskar dig också Lycka till !
Det är ju så oerhört känsligt med fingrar och naglar.
Har jag ex klippt (eller bitit
) ned nageln för kort så är
det så ömt så ömt. Tycker att jag kommer emot överallt
trots dubbla plåster. Så visst är det känsligt.
Ännu ett Lycka till ! 
Tack
/Maria
Sitter här med världens jättebandage på tummen, hehe
Ser ut som en en tecknad film så där överdrivet. Jag ska ta bort hälften ikväll.
Det dunkar ganska rejält nu när bedövningen släppt men det är skönt att det är gjort.
Läkaren skulle sjukskriva mig i 14 dagar men jag ville inte och han såg ut som ett frågetecken.
Jag har möjligheter att göra arbetsuppgifter som inte har med blodprovtagning och labarbete så det löser sig ändå.
Det gäller bara att hoppas på att det inte blir någon infektion.
Jag som ska gräva och plantera en örtagård
Däremot skickade de en svampodling och vill det sig illa så får jag äta medicin mot detta i 3 månader om det är positivt men jag är övertygad om att det inte är det.
/Maria
Skönt att det är över bumblebloo. Och så hoppas vi på det
bästa att du inte behöver någon medicin, vi bestämmer oss
för att du slipper !
Ja tack.
Försökte lägga in en bild på jättebandaget men det misslyckades
/Maria