Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 4123 ggr
[Laauraa]
2010-04-30 19:20
0

Inga bröst

Känner mig så onormal, är 14 år, snart 15 och har verkligen INGA bröst, inget tecken finns för att dem börjat växa! inte helelr mens. Men könshår fick jag typ vid 10 och rejäla svettnmingar vid 12. Jag mår så dåligt av detta, även fast andra inte förstår det. Men jag kan aldrig duscha efter jympan, kan inte ha snygga linnen, eller så i skolan, antingen får jag ha tjocka tröjor eller stora sjalar som döljer"brösten"(som egentligen inte är några bröst. Jag mår så hemskt dåligt åver detta, kommer jag aldråg få bröst och bh? Alla tjejer  i klassen OCH skolan fick bröst från klass 4-7 men jag har fortfarande inte några.Hjälp mig! står inte ut! Till sommaren kommer jag inte kunna bada, kan inte visa mig i bikini!! Det finns inte ens några bikiniöverdelar som passar mig!

Maria
2010-04-30 19:34
0

Du har säkert hört det innan men man är oftast inte färdigväxt vid snart 15 år.

Dessutom så har du heller inte fått mens så bara det är ett bevis på att du inte har utvecklats klart.

Jag känner en tjej som mer eller mindre var helt platt vid 17 år och på ett år så fick hon till och med ganska stora bröst. Nu var ju detta ganska sent men det visar bara på att vi är alla så olika.

Sedan så är det ju med bröst som med allt annat. En del har större och en del mindre och det bästa är att försöka tycka om sig själv för den fina kropp man faktiskt har.

/Maria

[Underground]
2010-05-01 20:15
0

Vet verkligen hur det känns. Hela högstadiet var som tortyr för mig. Men jag har lärt mig att acceptera det. Mina vänner sa alltid "lyx, du slipper ryggont" och så vidare. Tillslut var jag nästan glad att jag inte hade några, och när jag slutade må dåligt över dem - då växte de! Är 17 år och fortfarande små bröst. Fick min mens väldigt sent också, och mina vänner sa samma sak om det, att det var orättvist att jag slapp allt det jobbiga

Bergspuman
2010-05-01 20:35
0

Om du fortfarande inte fått några bröst att tala om vid 18 års ålder, alltså om 3 år, och inte heller fått mens - DÅ kan det vara dags att tala med en läkare.

Men det finns en andel flickor som är senare i sin pubertet än andra. Och kvinnor världen över har verkligen förfärligt olika stora bröst. Vissa får aldrig mer än några lingon på en skärbräda. De föder barn och ammar i alla fall! Vissa har bomber som ser ut som vattenmeloner. Spektrat är brett.

Jag förstår ditt lidande. Kan du tänka dig att skaffa små inlägg i bikiniöverdelen så att den åtminstone passar?

Tills dess att dina bröst börjar växa, för de lär iaf växa NÅGOT mer tills du är i 20-årsåldern, får du nog fundera på lösningar för att komma runt det hela. Linnen, om du kör med inlägg, kan du väl ha i så fall. Med inlägg menar jag inte sådana man OPERERAR in, utan sådana här små som finns att köpa på typ H&M (där har jag sett dem iaf), och som man stoppar in i linnet eller bh:n.

Kaninisen
2010-05-02 02:54
0

Var inte orolig, det tar tid för vissa! Se på blondinbella t.ex. hon hade väl C förut (inte för att det är litet) sen har hon tagit p-piller och nu har hon stor D skrev hon. Det är aldrig "för sent"!

Dessutom hörde jag några tjejer prata i skolan, tre tjejer som ser mycket bra ut och har fina killar alla tre, att hellre mindre bröst än för stora. Det är svårt att hitta kläder som passar om man har jättestora bröst, små bröst kan man ju ha push-up, inlägg och sådant till.

Var inte orolig!

[Laauraa]
2010-05-02 11:18
0

#4 Det handlar inte ett dugg om att jag är missnöjd för att jag har små bröst, jag har inte några överhuvudtaget. Skulle dock nöja mig med små bröst, stora kan ju också vaara jobiiga att ha^^. Det känns som att dem aldrig ska börja växa, medans alla andra i klassen har bh:ar.

Maria
2010-05-02 11:23
0

Jag lovar de att de kommer att börja växa. När du får mens så händer en massa i kroppen så tyvärr så är det nog bara att vänta och jag förstår dig att det kan kännas som en evighet.

/Maria