Första maj
Nu är det redan maj månad. Vad betyder maj för dig?
/Maria
Ljus, värme och grönska.
#1 Jag håller med. Maj brukar vara fin. Det är så mycket i naturen som slår ut och alla små djurungar
/Maria
Det bästa är nog känslan av att allting ligger framför en, redan i juni börjar man nästan räkna ner till hösten.
Ja, maj är liksom början på allt det sköna
/Maria
Älskar maj! Årets ljuvligaste månad. Skir grönska, små knoppande under varje dag, så vackert med blommande häggar, körsbärsträd, äppelträd, kastanjer, osv. Maj är förhoppningarnas och entusiasmens månad. Om jag någonsin gifter om mig, vill jag gifta mig i maj!
Men maj kan också vara jobbig. Långa, vårblå nätter som väcker vemod och ett outhärdligt sug efter NÅGOT, något man inte kan sätta fingret på, men som får blodet att koka och nervtrådarna att dallra. Galna majmänniskor? 
Jag ska upp till min far i slutet av maj, han bor i Västerbotten och då har våren kommit så långt där, som den gjort här ca 1 vecka in i maj. Dvs färska nässlor, färsk grönska, osv. Små bäckar överallt av smältvatten. När jag är ute på promenader vid den tiden på året i hans trakter och blir törstig, stiger jag bara ner i diket och dricker av bäcken
. Finns knappt några bilar längs det stråk som jag går. Men älgarna har en korsning precis där hihi.
#5 Du är ju riktigt poetisk
Nu gillar jag maj ännu mer.
/Maria
#6 Ska jag bli maj-knadsförare tycker du? 
#7 En riktig ordekvilibrist också
/Maria
Maj betyder LYCKA. Älskar verkligen våren, men det betyder tyvärr även pollen och otroligt mycket skolarbete för mig. Trots det är det en av de finaste månaderna för mig.
Min första kanins födelsedag, samt månaden han försvann. Så det är en månad då jag tänker på många fina minnen!