Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 2699 ggr
yoanna
0

Vid Mensvärk?

Vad gör ni för att lindra mensvärken, eller för att den ska gå över helt?.

Har försökt att ta Alvedon men kan inte svälja tabletter, och inget annat finns hemma heller.

Bergspuman
0

För den som inte fixar svälja, kan det funka med - stolpiller…

Orudis har sådana såvitt jag vet. Men det kräver recept.

I väntan tills dess, duscha magen med vaaaaarmt vatten, sedan binda en handduk hårt runt livet. Ha sex och få orgasmer :-).

Bella-R
0

Värmekudde, såndär vetekudde som man värmer i micron och sen lägger på magen.

Jag brukar växla med att ha kudden på magen och ryggen, för jag får nämligen ont i ryggen också när jag har mensvärk.

Det är i alla fall jätteskönt!

Träna ska ju hjälpa också, fast jag är så trött när jag har mens att jag inte orkar

Fixa receptbelagt om inte alvedon eller annat receptfritt hjälper?

/Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Sofieen
0

Det bästa man kan göra för att svälja tabletten är att göra det med fil. Mycket enklare.

Sen brukar jag ta en eller två Ipren. Alvedon är ju bara febernedsättande väl? Fungerar definitivt inte på mig i alla fall. Sen har jag fått något som heter Naproxen tror jag, Dom är bäst. Har inte haft min mens på 7 månader nu, men när jag hade den var det det enda som hjälpte. Sen vetekudde såklart, det har vart räddaren i nöden många år.

[Tassy]
0

Alvedon har ingen vettig effekt på mensvärk. Välj istället till exempel ibuprofen som finns i ipren och ibumetin.

Både ibumetin och ipren kan krossas och tas med t.ex. fil, sylt, kräm eller liknande. Drick något gott efteråt.

Halvdansken
0

Treo eller annat som löses i vatten.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

mongu
0

# 3 Alvedon är smärtstillande och febernedsättande. Men på mensvärk fungerar den inte.

Det gäller att ta medicin som är för just den sortens smärta man har.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!