Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 21629 ggr
Emelie-E
17

Vatten i örat

Är det farligt att gå med vatten i örat för länge?

Fick nog vatten i örat igår när jag duschade, och idag gör det galet ont.

[Tassy]
0

Vattnet kommer ju ut så det är ofarligt om allt är som det ska. Kanske du har vax som täpper till så vattnet inte kommer ut eller något annat knas med örat?

Halvdansken
0

Det händer mig alltid när jag dyker.

Tryckutjämna, dvs håll för näsan och blås ut, så det "ploppar" i öronen. Så försvinner det.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
0

Ligg på det  örat när du somnar så har det lättare för att rinna utFlört

/Maria

Emelie-E
2

Nog har jag haft vatten i örat förr. Brukar alltid få det när jag badar och duschar.
Men denna gången gör det ont. Och det har varit i 3 dagar nu. Hjälper inte att tryckutjämna och inte heller att ligga på det örat.

Maria
0

Du kan köpa revaxör på apoteket och spola i örat ifall det har fastnat vatten bakom en vaxpropp som Tassy skriver.

/Maria

[Tassy]
1

öronljus är också ett alternativ, tar bort vax och tryckutjämnar samtidigt. Går dock inte att göra själv, man behöver hjälp under tiden man eldar ljuset.

Maria
0

#6 Tror du inte det slocknar med allt vatten?Skrattande

/Maria

[Tassy]
0

Haha, men man eldar ju i andra änden knasfia Tungan ute

Maria
0

#8 Haha, jag måste bara köpa sådana ljus. Jag kommer att få magkramp av skrattSkrattande

/Maria

[Tassy]
0

äsh, man är inte så kaxig när man ligger där med 15cm brinnande vaxljus i örat och det bara fräser i örat hahah Skrattande men attans vad rent och bra det blir! Rekommenderar varmt Glad

Maria
0

Jag ser mig stående framför spegeln med två tomtebloss i öronenSkrattande

Jag måste absolut testa.

Kommer säkert inte att vara så kaxig då.

/Maria

[Tassy]
0

Ett tips är ju att ligga ner och ta ett öra i taget Tungan ute

och så har man ett halvt flak med folie också på sidan, så det inte droppar hett vax överallt. Ännu snyggare Cool

Maria
0

#12 Skrattande

/Maria

mongu
0

Använd Revaxör och sätt i fetvadd i örat när du lägger dig om det inte släpper så gå till VC för att få örat spolat.

Fast detta kommer troligen försent för du bör ha blivit av med vattnet nu hoppas jag.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!