Hjälp med träningsschema! :/
Jag är i desperat behov av att börja träna! Jag har lagt om min kost oh skött mig hyffsat bra i en månad.. -4,5 kg men nu står det still! Känner att jag måste börja träna. Promenerar lite med hunden men annars blir det inte mycket..
Tänkte börja träna hemma med övningar man kan göra med sin egen kropp, med några såna vikter ma sätter på skivstången som vi har och på vårt "hemmagym" med en bänk, skivstång och sån man tränar benen i genom att pressa uppåt med benen.
Men jag vet inte hur jag ska göra.. Behöver tips på hur jag bör lägga upp träningen, när, vilka muskelgrupper när, olika övningar som tränar vad, vad man kan göra med det hemmagymmet, osv… Tar emot alla tips!!! =) Jobbigt att komma igång utan ett schema och när man inte vet riktigt hur man ska lägga upp det, då blir det inget som tar ändå..

Tåhävningar, stå på tå och tryck dig upp, sänk ner så du precis inte nuddar golvet och sen upp igen. Tar vaderna. Vill du göra det svårare så ställ dig i en trappa (med hälarna utanför).
En pilatesboll kan man använda till jättemycket, har du möjlighet att få tag på en sån?
Den du säger att du pressar bena uppåt med kallas Bänkpress i 90 graders vinkel. Med den kan du enbart träna bena. Skivstången, antar du då menar pressbänk, kan du träna armarna och bena med. Vill du träna mage så är situps en bra övning om man inte har tillgång till redskap, även skidåkning hjälper dig att träna mage, armar, ben och framförallt konditionen. Har du en rockring? Om inte köp en dem kostar inte mycket, med en rockring kan du träna höftledsmusklerna och få toning på höfterna.
Hur ofta du kan träna brukar ligga på 3-4 ggr i veckan. Tänk dock på att ta pauser mellan de olika övningarna, du väljer själv om du vill köra på långa eller korta intervaller. Variera gärna dina övningar och pressa dig inte för hårt, som otränad bör du ta det i lugn takt och inte köra på i elitidrottar fart. Ha som mål att träna åtminstonde 1 timme de dagar du bestämmer dig för.

Man kommer jättelångt med övningar utan redskap alls. Ännu längre med några få. Så allt handlar om hur mycker Du vill satsa. Tänkte du träna igenom hela kroppen en gång i veckan eller träna 2ggr i veckan och olika muskelgrupper per gång?
Jag hjälper dig gärna med att lägga upp lite olika övningar du kan göra bara jag vet lite hur du själv önskar. Förklarar dem gärna närmare också!
Tips på övningar med det du har:
BEN:
Utfall
Knäböj
Benpress
Vadpressar (kan också göras i din benpress)
Bakåtspark
RYGG:
Good mornings
Marklyft
Rodd
Ryggresningar
AXLAR:
Skivstångspress
Har du små vikter att lägga på skivstången?:
Axelpress
Hantellyft
ARMAR:
Bicepscurl
Liggande tricepspress
BRÖST:
Armpressar
Bänkpress
MAGE
Crunch
Benlyft
Plankan
Detta är bara ett litet utval…
Med Fitnessboll och gummiband kommer Du hur långt som helst 
Hoppas det hjälpte något.
// Madde
Tack för tipsen!
Jag tänkte styrketräna 4 gånger/vevka ungefär olika muskelgrupper. Just nu har jag tillgång till det här lilla gymmet (se bilden) och mig sjläv då. Kanske ska införskaffa en fitnessboll o gummiband så fort jag har råd! Men det här är jättebra så länge.
Ska googla lite på dom oliak sakerna jag inte vet vad det är

Okej, då var det inte benpress som jag trodde. Men denna kan du istället köra benspark och legcurl på. Har Du vikter till maskinen också?
Fråga gärna om Du undrar. Jag förklarar gärna övningar Du inte kan om Du vill
// Madde
Japp man sätter vikter nere där vid bendelen och på de ndär skivstången..
Oekj, ska kika igenom dom lite så skrver jag igen om det är någon ja gbehöver hjälp med! :)

Det absolut bästa sättet att börja komma i form är att fortsätta med dina hundprommenader och börja med morgongymnasitik. Morgongymnastik i kombination med bra frukost (apelsinjuicen är viktigt för att få i gång musklerna). Morgon gymnastiken bör vara en ungefär halvtimme där du sakta blrjar med att aktivera kroppen med mjuka rörelser med huvud/nacke, bröst, mage/rygg.
Det du ska tänka på är att göra så många OLIKA övningar som möjligt och att du sträcker på dig. Sträck ut armarna och benen så långt bort ifrån kroppen som möjligt :P Du ska tänka dig som en katt som sträcker på sig. Detta får fler muskler att aktivera sig.
Då du kommit igång med lugn morgongymnastiken, kan du börja med kvällsgymnastik. Tar du detta för vana kommer den regelbundna fysiska aktiviten absolut ge snabba resultat!