kräkningar,diarre + p-piller ?
Vet inte om det är rätt ställe och liite pinsam fråga, men vill få hjälp av er ..
Jag är bara väldigt orolig, vill ju inte precis bli gravid - 16 år. Jag använder neovletta 28 och det står att om man har kraftig diarre eller kräks inom 3-4 timmar försämras effekten kanske helt. Jag har stressmage/mjölkmage, tål inte så mycket laktos, därför blir jag rätt ofta lös i magen. Inte ''kraftig diarre'' som det står på förpackningen men är ändå orolig. Någon som vet om det räcker med lite lös i magen eller om det måste va som om man vore magsjuk? Får panik när jag känner att det händer nåt i magen, vilket bara gör det värre. Ska skaffa tabletter som ska lugna ner tarmen lite iallafall. Tror ni jag kan sluta oroa mig eller vad bör jag göra? Vet att jag egentligen ska gå till en barnmorska, men om jag slapp det vore jätteskönt.. tack
Är du bara lite lös i magen är det nog ingen större fara, men det bästa du kan göra är nog att höra på ungdomsmottagningen.
Själv åt jag P-piller i 4 år, och jag vet hur det käns att vara orolig att något kan gå fel. Så jag har numera en P-stav och är helnöjd med det, mest för att slippa att ha en karta med sig så mycket som jag far omkring.
Så P-stav skulle kunna vara ett alternativ för dig så slipper du oroa dig =)
Givetvis så trivs man olika efter som alla påverkas olika av dem, men så är det ju även med P-pillerna, så hade jag varit du så hade jag nog prövat det ^^ För det kan ju hända att det blir lite mycket reaktion på mjölken någon dag.
Hakuna matata!
Har du IBS? (troligen) Jag äter Omeprazol 20mg kapslar och är bra i magen sedan jag började. Äter fortfarande så mycket laktosfritt som möjligt. Men jag mår bra!
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else