Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 7646 ggr
jorunnemma
20

konstant huvudvärk, hjälp!

hej. jag har haft konstant huvudvärk hela min vakna tid sedan två månader tillbaka.

det är värst morgon och kväll och de senaste dagarna har jag dessutom fått krampaktiga huvudvärksanfall som varat i ca 20 sekunder, har dessutom börjat spy ibland.

har varit hos läkare och på akuten som har konstaterat att: blodvärde, blodsocker, röda och vita blodkroppar, sänka, hemoglobin, syreuppptagning är normalt.

blodtryck något lågt men normalt.

test for borelia negativt.

migrän är det inte.

visar inga tydliga tecken på neurologiska förändringar, förutom att de i min omgivning säger att jag är mindre uppmärksam och mer klumpig.

snälla, vad kan detta vara? jag är så rädd och så trött på det här. börjar få panik…

Maria
0

Så jobbigt. Huvudvärk är fruktansvärt.

Jag skulle fortsätta söka hjälp. Försöka få en remiss till en neurolog och en röntgen av huvudet. Datortomografi eller magnetröntgen.

Huvudvärk är oftast ofarligt men smärtsamt men har man haft det såpass länge och det är något du inte haft innan så skulle jag försöka få hjälp igen.

/Maria

[kvasthilda1972]
0

Kan det vara spänningshuvudvärk med inslag av sendrag?

Maria
0

#0 Just det här med huvudvärk är svårt och ska alltid utredas innan man går vidare med annan behandling. Det är ju bra att utesluta att det beror på någon nackskada, olika bristtillstånd, blodtryck, hjärnförändringar osv.

Du har ju kommit en bit på vägen så det gäller att du står på dig. Det är inte alltid lätt men viktigt att bli tagen på allvar.

/Maria

MissGT
0

Testa massage av nacke och axlar!

Tisdag
0

Hjärnhinneinlamation börjar jag genast tänka på, har de uteslutit det?

Annars meningeom kanske? Be om en röntgen.

RuiXue
0

Hörde om ett fall där en ung pojke hade en fruktansvärd huvudvärk som aldrig utreddes ordentligt, en dag dog han i hjärnblödning pga. de inte hade upptäckt att det var en bristning på en artär i hjärnan som orsakade huvudvärken, artären sprack helt enkelt efter ett tag. Inte för att skrämmas alltså, men se till att för guds skull få det ordentligt utrett så det inte är något sånt!

Se till att få komma till en neurolog illa kvickt för vidare utredning, och få gjort en magnet scanning av hjärnan.

Jennie

jorunnemma
0

jag har fått tid till datortomografi om en vecka. det skall bli skönt att få utesluta sånt som aneurysm, tumörer och annat knasigt, fast skall jag vara helt ärlig så hoppas jag att de hittar något. kanske en liten minitumör som är lätt att plocka bort eller en liten blödning som kan man kan få lite medicin emot. detta för att om de inte hittar någonting så vet jag inte hur man fortsätter, och jag orkar inte ha det såhär.

tack så hemskt mycket för alla svar. jag skall ha alla idéer och tips i tankarna när jag pratar med läkarna!

RuiXue
0

Skönt att du fått en tid så snart i alla fall. Man blir verkligen helt knas på att ha ont någonstans, speciellt konstant huvudvärk är jobbigt. Har de uteslutit Hortons huvudvärk?

Jennie

jorunnemma
0

#8 har aldrig hört talas om den förut, men läste lite om den nu och det verkar inte helt omöjligt. skall prata med läkarna om det. tack!

RuiXue
0

#9 Finns en artikel om det här på sidan också, där kan du läsa mer om Hortons.

Jennie

Maria
0

#7 Så skönt att de ska röntga ditt huvud och jag förstår bur du tänker när du faktiskt hoppas att de hittar någotObestämd

/Maria

Elshira
1

Vad skönt att du fått en röntken snabbt så de inte skickar hem dig med värktabletter bara~! Då får berätta hur det går =)

Hakuna matata!

MissGT
0

Fick själv idag en bettskena av tandläkaren, då jag också har haft yrsel och spänningar i nacke samt huvud i några år nu. Det ska tydligen göra underverk för många. Kanske kan vara värt ett besök hos tandläkaren för att se om bettet står rätt till? Du kanske pressar eller gnisslar tänder på natten?