Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 2602 ggr
Magdalena12345
0

skadade mig idag

Hej! Idag så hade vi på idrotten i skolan något som kallas rövkrok. Där man två och två tävlar mot varandra (mäter kraften i benen) och jag mötte min killkompis. Jag förlorade och min kropp kom som när man gör en bakåt kullerbytta, fast på ett mycket värre sätt. Hamnade där när huvudet kommer i kläm mellan marken och kroppen. Det kom ett sånt kraaas ljud. Det gjorde riktigt ont. Jag började se suddigt och jag fick lock för öronen och det gjorde jätte ont. Det var ungefär vid halv nio i morse. Nu, är smärtan fortfarande kvar men jag ser och hör klart. Men jag kan inte röra mig på olika sätt och så kan jag inte böja huvudet ner mot bröstet utan att jag känner stelhet och smärta.

Har ätit alvedon och panodil och det blir bara lite bättre då.

det gör liksom ont mellan skulderbladen och smärtan strålar ut mot revbenen och skulderbladen.

Vad kan ha hänt? Hjälp mig.

Betty
0

Sök läkare…gärna nu!

[Tassy]
0

Sök läkare omedelbums. Jag fick min whiplash på ett liknande sätt, dock av ett judokast som gick fel. Men symptomen känner jag igen delvis.

mongu
0

# 0 Du ska absolut söka läkare för att kolla detta. Sen hoppas jag att du inte tar både Panodil och Alvedon i för hög dos då båda innehåller paracetamol som veerksam substans.

I för hög dos kan levern ta skada.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[kvasthilda1972]
0

Din idrottslärare borde ha skickat dig till vårdcentralen direkt!!

Maria
0

Hur har det gått?

/Maria

Magdalena12345
0

förlåt att jag inte svarade! Men tack för er hjälp! Jag gick till doktorn, och han sa att det var sträckning i musklerna typ! Så det var ingen fara! Det kändes inte som nåt i musklerna men tydligen var de det:P

Maria
0

Så skönt.

Det lät som om det hade kunnat vara något riktigt allvarligt.

/Maria

IaMiaMaria
0

Gjorde läkaren en röntgen för att utesluta skelettskador? Eller klämde han bara och sen sa att den nog inte var någon fara?

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.