Grönt te?
Hej alla!
Är ny här inne. Detta verkar vara det perfekta stället om man vill börja bli lite hälsosam.. :) Har kollat runt ett tag och redan fått en massa inspiration av kunniga människor!
En fråga, Är grönt te bra om man vill sätta fart på förbränningen?
Mvh Line

Är inte expert på ämnet, men efter en snabb googling verkar det som att grönt te har en viss effekt på förbränning av fett.
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Det är av förändring av kost (och motion) du märker en förändring av din kropp. Inte om du dricker massa grönt te, äter chili el curry som oxå ska sätta igång förbränningen…
Grönt te ökar förbränningen. Grönt te har den effekten att den ökar värmeproduktionen i kroppen vilket gör att man förbränner mer när man druckit grönt te. Det ger samma effekt som starka kryddor eftersom också de höjer värmeproduktionen. Dessutom så är det så oerhört mycket antioxidanter i grönt te som skyddar hälsan!
Dock sägs det att oolong-te har en ännu bättre effekt på förbränningen. Jag har inte provat oolong-te än, men ska göra det så småningom.
Jag rekomenderar att du dricker grönt te för att öka förbränningen tillsammans med bra kost och motion. att bara dricka grönt te ger ingen märkbar skillnad i vikt.
För att ev få någon effekt på förbränningen av grönt te bör man dricka upp emot 6 koppar om dagen.
Grönt te ska man inte överdosera i alla fall!
#5 Varför inte? (Jag är nyfiken eftersom det händer att jag dricker bortåt 2 liter på en dag, dock inte så ofta)
Min naprapat varnade mig för det och det är ingen mening att dricka så mycket för mer ger inte mer effekt!
#7 Jag dricker så mycket för att jag tycker det är gott och lite för att det hjälper mig att stressa ner när jag har massa skolarbete att göra. Jag är absolut inte intresserad av att få nån effekt i viktminskning eller nåt annat.
#6 tänk på att te är vätskedrivande. så glöm inte att dricka vatten för att återställa vätskebalansen
Ååååh, tänk om man hade gillat grönt te… Tyvärr känns det som om jag lika bra kan gå ut och slicka på asfalten. Det smakar så smutsigt!
#10 Jag håller med dig. Grönt te smakar förfärligt
/Maria