Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2087 ggr
Maria
0

Önskemål om artiklar

Här skulle vara roligt om ni kom med förslag på artiklar ni skulle vilja läsa om.

Ännu heller artiklar ni skulle vilja skrivaFlört

/Maria

Mainebusters
0

Jag skulle nog vilja efterlysa fakta-rutor istället för artiklar. Artiklar utgår oftast efter en persons personliga åsikter. Jag vill veta mer om vissa sjukdomar/åkommor, vetenskapliga fakta.

IBS, Överrörlighet och Ögonsjukdomar kanske?

Maria
0

Menar du att man beskriver respektive tillstånd i en egen tråd? För annars är det svårt för hela iFokus är ju uppbyggt kring samma system med trådar och artiklar.

Jag upplever ändå att de flesta artiklar, inte bara här på Hälsa utan alla sajter försöker innehålla så mycket fakta som möjligt och vara ganska neutrala och så kommer en diskussion efteråt.

Fast du kanske tänker annorlunda?

/Maria

Mainebusters
0

Ja, att man beskriver varje åkomma i en egen tråd.

Nej, jag tänker inte annorlunda! Men de svar jag fått är att artiklarna inte rena fakta-artiklar, utan det är personliga åsikter också. Men det är alltså ren fakta som jag efterlyser.

Förenklat så kan man ju skriva en faktaruta om en åkomma, likaväl som att länka till en sådan.

Maria
0

Då försår jagGlad

Fast artiklar måste vi nog ha ändå. Det skulle bli väldigt tomt i mitten utanFlört

/Maria

Mainebusters
0

Ja jösses, det har jag inte sagt att vi ska vara utan, utan detta var bara ett önskemål från min sida!Flört

Maria
0

Skrattande

/Maria

[SvenA]
0

När man skriver artiklar så hämtar man information från flera håll

Faktarutor är svåra att skriva då det ska vara en som verkligen är säkerpå att ddet verkligen är rena fakta man skriver och inget tyckande

När det gäller sjukdomsfakta så är det nog svårt att hitta experter som vill skriva här på detta forum

I artiklarna kan man vara lite mera amatör och hänvisa till basfakta via lämkar som de som verkligen kan sin sak har skrivit

Det finns upphovsrättsliga saker man måste ta hänsyn till när man skriver på forumet också

så det är en svår avvägning man måste göra

Maria
0

Jag är lite inne på SvenAs tankar att faktarutor blir mer som rena länkar. Visserligen kan man skriva av, men man har ändå skyldighet att länka till källan.

Det allra bästa är ju om någon som har själva åkomman kan skriva och berätta om sina erfarenheter tillsammans med någon länk med fakta.

Vad säger ni?

/Maria

Mainebusters
0

Självklart måste man länka till källan, men det kan vara bra att skriva av, kanske med en större text, större radavstånd m.m.. Många gör ju det ex.vis på uppfödarsidor där de beskriver rasens uppkomst. Och det är fakta. Och man kan skriva om på ett lättläst sätt, men ändå länka till källan.

Jag uppskattar ialla fall fakta. Hur var och en upplever sin åkomma, är ju väldigt individuellt. Och i en faktaruta får man också veta vad som händer i kroppen egentligen och hur det uppkommer.

Jag skulle verkligen uppskatta fakta! Men det är jag kanske ensam om..

Mainebusters
0

Ofta kan artiklar ha en negativ eller positiv ton. Det är ju författarens egen åsikt, så det är därför jag efterlyser fakta, det är neutralt och alla kan bilda sig en egen uppfattning i ämnet.

Maria
0

Puttar denna tråd.

Ingen annan som har önskemål o artiklar?

/Maria

Mainebusters
0

Jag hade tre tips, är de användbara?

Maria
0

Absolut. Roligast hade varit om du själv knåpade ihop någon faktaruta om något du är intresserad avGlad

/Maria

Mainebusters
0

Nja, det var förslag på artiklar jag vill läsa om, inte skriva. Flört

Maria
0

Vi får se vad det kan bli för någonting framöver. Tiden är knapp ibland.

/Maria

[Jeremina]
0

Jag gillar att skriva och är intresserad av hälsa och alternativ medicin med. vilka typer av artiklar skulle du vilja ha skrivna?

Maria
0

Åh, du får hemskt gärna skriva en artikel. All form av alternativ medicin tycker jag är spännande.

/Maria