Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettstress-och-utbrändhet
Läst 3319 ggr
Maria
0

Härliga helg?

Hur har ni det när helgen kommer? Har ni förmågan att njuta eller är det en massa "måsten" som som kommer på helgerna?

Jag tror det är viktigt att vi faktiskt åtminstone en av dagarna verkligen gör sådant vi tycker om och mår bra av för att orka livet. Framför allt i dessa tiden då vi måste vara så perfekta både hemma och på jobbet. Då vi stressar för att hinna med allt och lite till.

Kanske borde vi alla tänka på att vårda vår själ lika bra som vi försöker vårda vår kropp.

/Maria

Sehvrin
0

Jag kan oftast njuta av helgerna, men det beror lite på hur mycket jag har i skolan. Som student är man ju nästan aldrig ledig på riktigt, bara när man befinner sig mellan två kurser.

Sen brukar jag ha en massa "måse städa" på schemat när det är helg, men på sätt och vis är det avkoppling eftersom det känns så skönt när man väl fått ordning.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Maria
0

#1 Här hemma har jag "städhjälp" då det oftast är min man som sköter dammsugning, fönsterputs osv.Glad

Jag gör visserligen annat som lagar mat, oftast för hela veckan, till lunchlådor. Sedan pillar jag med alla växter som numera håller på att vakna till liv.

/Maria

Bergspuman
0

Mina helger brukar se ut ungefär så här:

Fredag kväll. Äta något gott, kolla på Morden i Midsomer på tv. Annars lägga mig tidigt, brukar var grymt trött.

Lördag. Numera jobbar särbon som tennistränare de dagarna, vilket betyder att vi ses söndagar istället. Jag tar den dagen som återhämtningsdag, sova ut, och göra lite småpyssel jag inte hunnit under veckan. Gärna ett träningspass, lördagsbadet med extra omsorg. Just det där badet, lägger jag en del energi på. Det ska kombineras med rena handdukar, inpackning av hår och ansikte och kroppsskrubb. Då känner man sig verkligen vederkvickt!

Söndag. Särbon och jag ses. Ibland gör vi en utflykt, ibland tar vi en promenad. Ibland äter vi ute, eller så äter vi middag hemma hos mig. Sen slappar och myser vi .

[Jeremina]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har haft besök av min systers ex och varit ute men ätit god mat som jag förberett mycket av innan han kom!

Vi har gått skogspromenad i skoterspåren!