Ont i hälen
Har sedan nästan en vecka tillbaka haft ont i "bakkanten" av min högerhäl.
Vad jag har gjort för att få ont är inget mysterium: Jag gjorde ett för entasuastiskt attacksteg (hårt stamp med högerfot, typ) på kendoträningen. Det har hänt innan och jag har haft lite småproblem med hälen ända sedan sommaren då jag tränade på ett stumt golv (tränar barfota), men den här gången var det värre än innan och jag kunde knappt stödja på hälen först.
Varför det gör ont vet jag dock inte. Jag är lite orolig för att det ska vara nåt problem med fettkudden som man har under foten eller kan det vara så enkelt att det är ett typ båmärke som inte syns?

Det kan va så att du har trampat igenom fettkudden på hälen. Det gör jätteont.
Om det inte ger med sig tycker jag du ska söka läkare för det.
Det du kan testa är nån iläggssula i skon som avlastar hälen.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Min första tanke går till "hälsporre". Det har jag själv i båda fötterna. Det slog till för några år sedan i ena foten direkt pang, kunde knappt gå. Då hade jag haft förvarningar lång tid före i båda fötterna, dvs var stel i fötterna på morgonen. Provat olika inlägg mm, men inte gett något bra resultat. Nu använder jag MBT skor och äntligen har jag blivit bra. MBT skorna gör att du avlastar hälarna så de får en chans att läka. Skorna är dyra, men värt vartenda öre för min del. Men du kan prova inlägg. Lycka till!
Jag har specialgjorda inlägg i mina ytterskor och relativt bra innetofflor, då jag har haft problem med mina benhinnor innan och har rätt dålig fotställning.
#2 Vad jag har lyckats läsa mig till så får man ont vid sidan av foten om man har hälsporre, stämmer det? Jag har ju bara ont i kanten av bakhälen, så jag hoppas att det stämmer för det verkar mycket otrevligt med hälsporre (särskilt eftersom man måste vila…)
#1 Har du erfarenhet av det? I så fall gör det jätteont hela tiden, eller avtog smärtan en del efter ett tag? Jag har inte alls lika ont nu som jag hade när det precis hade hänt.
Tack för att ni tar er tid att svara 
När man har hälsporre behöver man inte ha ont hela tiden. Jag hade ont i bakhälen men också känna av i hela foten (kanske pga spänningar). Visst ska man vila när man har hälsporre men det gör man i samband med bra skor och inlägg så det inte blir någon direkt belastning på hälen.
Om det skulle vara hälsporre du har fått och åtgärdar det på en gång så behöver det inte bli så långvarigt som jag haft. Jag gick för länge med det utan att förstå vad jag skulle göra. Det gjorde jätteont på en gång i början, sedan ont då och då och sedan mer och mer….
Vid hälsporre så är det första tecken att man är stel och kanske har lite ont just när man stiger upp på morgonen, och sedan blir bättre.
Skönt att du är bättre. Även om du skriver att du har specialgjorda inlägg så kanske de inte avlastar just vid hälen som behövs vid just hälsporre. Du skriver att du haft problem med behinnorna och dålig fotställning. Lätt att få hälsporre då. Om du tar tag i detta och ej går och drar med det så kommer du bli bra. Jag känner många som har blivit det, bara de avlastar hälen. Och det behöver du ju göra vilket som helst eftersom du har ont där. Lycka till.

# 3 Ja jag har gjort ett s.k, genomtramp av fettkudden under hälen. Det gjorde jätteont och hängde i ett bra tag.
Det som har varit kvar längst och som jag kan känna av än är en viss känselstörning under hälen. Annars var det länge en brännande känsla. Särskilt om jag gått länge.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Eftersom det inte verkar bli bättre än så här och jag har lite ont även när jag inte belastar foten, samt efter vad jag fått för svar här har jag bestämt mig för att uppsöka läkare. Nu ska man bara se till att ha tid till det också, fast eftersom jag blir småtokig på att inte veta varför jag inte kan träna så är det kanske bara att ta sig tid.
Låter som ett klokt beslut att gå till doktorn. När man har hälsporre så gör det inte ont när man inte belastar. Så du kanske har en skada som en doktor behöver bedöma. Lycka till! Förstår att du vill röra på dig och inte ha ont.