Vad göra vid huvudvärk?
Det finns många trådar om huvudvärk här på sajten, men jag söker tips som man kan göra när man har huvudvärk.
Jag har proppat i mig ett paket Alvedon under helgen men det hjälper verkligen inte ett dugg! Det känns som att huvudet ska explodera, men det gör bara ont på vänster tinning/ovanför örat. Jag sover, sover, sover, dricker vätska, äter Alvedon och allt det där som jag har lärt mig att man ska göra vid huvudvärk men ingenting hjälper.
Har ni några bra tips?
Testa å drick energidricka samt ta 2 krossade alvidon till, koffeinen e bra samt sockret tar med sig tablettena in i blodet snabbare.. Det brukar hjälpa ganska bra på mig. Bamyl koffein (stavas?, d e en brus tablett likt treo) är oxå bra mot huvudvärk
Eeze brukar fungera bra när jag har huvudvärk! Det bästa!!!
Eftersom din huvudvärk är "ensidig" så låter det som Migrän och numera finns Zoomig nässpray receptfritt på Apotek och det är många som blir hjälpta av den medicinen.
Värt att testa kanske.
/Maria

Ibland kan en kall dusch hjälpa. Vid vissa tillfällen iallafall.
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Migrän är också min första tanke! Har själv haft eländet i snart 11 år och inga alvedon i världen hjälper mot migrän.
Man behöver oftast speciell värktablett för migrän, finns numera flera receptfria som innehåller samma verksamma ämne som de receptbelagda (tex. Imigran). Testa en tablett med Sumatriptan i, tex. Zumo. Eller testa Eeze eller Eeze Neo, de innehåller inte Sumatriptan men fungerar både på migrän och annan värk.
Finns även som bumbleboo skrev, nässpray mot migrän både på recept och receptfritt.
Åk iväg till apoteket och hör vad de tror passar dig bäst
Eller be någon åka åt dig så du slipper gå ut när du inte mår bra!
Jennie
Spikmatta är också en variant som kan lätta på värken.
/Maria

Vid migrän äter jag naproxen och primperan mot illamåendet 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Toppen! Tack för alla tips!
Jag är dock rätt så konstig/speciell när det gäller medicinering. Jag kan inte ta andra värktabletter än Alvedon för då hamnar jag på akuten och kan inte andas, håller på att kvävas. Har gjort det några gånger och känner inte för att göra det igen. ;) Det är något ämne som jag inte tål (vet inte vad dock, men jag vågar inte testa när jag är ensam hemma).
Oj Juve, det lät inte bra. Det tycker jag du ska göra en allergiutredning för, det är viktigt att sådant finns i din journal ifall du skulle hamna på sjukhus och inte vara vid medvetande till exempel.
#9 - Jag har varit på tester och koller i 12 år utan att de har kunnat hitta någonting. :) Rätt så jobbigt, men det (och starka mediciner) får man leva med!
Aj tusan. Men ring till sjukvårdsupplysningen och hör om de vet vad du kan göra.
Jennie
#10 Himmel och pannkaka
vilket elände!
#11 - Ska göra det i morgon om den inte har släppt då! :)
#12 - Äsch, jag är van. :)
Själv har jag prövat alti från Alvedon till Distalgesic (receptbelagda och starka) som jag kan knapra hur många som helst utan minstra problem, det enda som fungerar för mig är Ipren punkt slut ;) Sedan ska man tänka på att ta verktabletter så snabbt som möjligt - inte när verken blommat ut för fullt.
Något annat som brukar fungera för mig är frisk luft och att ev. försöka röra lite på mig (typ bara gå ut en sväng), dvs inte lägga sig ner i soffan. Kall luft är det skönaste och jag brukar ta djupa andetag som hjälper även det lite.
Vad det gäller att du får en allergisk rekation så vet jag ett det är ett visst ämne som endel kan reagera på, enklast är att gå till apoteket (eller ev doktorn) och höra med dem vilka alternativ du kan använda dig av istället efter som att det finns flera olika verianter av smärtstillande tabletter =)
Hakuna matata!
Ibland kan det även hjälpa att stretcha nacke och ryggen.Även massera och göra avslappningsövningar kan lindra.
Ibland kan huvudvärk vara att man har "träningsvärk" i ryggen/nacken - efter kanske en träningsdag, stress då man spänner sig så, sovit fel osv… Så att röra lite på sig kan vara bra, men det får man känna efter själv. Så frisk luft är ett toppen förslag! Även fast det kan ta emot…