Otroliga magsmärtor
Jag förstår mig inte på min mage, den är helt knäpp.
Jag har på sista tiden fått ont i magen för minsta lilla, och då är det inte en liten värk som går över på typ 10 minuter, utan det sitter i i ca 2-3 timmar. Smärtan sitter kvar där hela tiden.. men blir svagare när jag inte får några "anfall", men när den riktiga smärtan kommer så kan jag inte andas eller röra på mig, det är som att någon sticker in massa knivar i magen på mig, och det gör även ont när ja sitter helt still, dessa smärtor sitter på vänster sida strax under revbenen och även lite på framsidan av magen.
När "anfallen" lugnar ner sig och smärtan tynar bort lite så kommer något konstigt illamående.. jag ycker det är jättekonsigt..
Vore jättebra om någon kunde förstå eller veta vad det kan vara.. eller om jag borde kontakta vårdcentral.
Första tanken är ordentlig släng av magkatarr, men hör av dig till vårdcentralen för att vara på den säkra sidan.
Jennie
Magsmärtor ska man ta på allvar och jag tycker att du ska söka vård eftersom du uppenbarligen har haft ont en tid.
/Maria

Jag tycker oxå att du ska söka vård om du har så ont. Tror att det har ngn med magsäcken att göra, kan vara magsår. Hade det suttit på höger sida kunde man kanske misstänkt gallan…