Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 3265 ggr
Maria
0

Nu får det bli vår snart

Den här tiden på året tycker jag är den värsta. Januari-Mars känns bara som en lång väntan till våren.

Hösten går lättare då man har Jul och Nyårshelgerna framför sig men nu är det bara grått, vitt, trist och kallt.

Så, nu har jag fått gnälla liteFlört

/Maria

[KinaSylejmani]
0

Ja, nu känns det lite drygt, tycker jag. Denna vintern har varit jobbig. Jag vill bara ha vår nu och mer sol och värme. Men mitten av mars kan ofta vara "den bästa tiden", för då har solen börjat komma fram lite mer och man har det bästa framför sig;hela våren och sommaren. Nä, tacka vet jag sommar och värme, det är jag i ett nötskal.

Maria
0

Kan bara hålla med dig.

Jag tycker det är så jobbigt att ta på och av en massa kläder hela tiden. Tacka vet jag kortbyxor och linneFlört

/Maria

[KinaSylejmani]
0

Ja, detta med av och på med kläder och skor gör mig vansinnig ibland. Lättklätt (typ kortbyxor (eller liknande) och linne) skall det vara. Speciellt här uppe i Norrland är vintern jobbig på det sättet att det är mörkt så länge, det är inte många timmar på dygnet det är ljust. Nu märker man ju skillnad på att det är ljusare  lite längre. På sommaren har vi ju ljust  typ dygnet runt.  Detta med ljus och mörker tror jag påverkar oss människor mer än vad vi tror. Man lever upp på ett helt annat sätt när våren och ljuset börjar märkas; man liksom blommar upp. Nä, på vintern skulle man gå i ide. Flört

Bergspuman
0

OK här kommer en retsticka (Förvånad) som faktiskt gillar de långa ljusa dagarna i mars, när solen strålar mot gnistrande snö!

Men efter 20 mars nån gång tycker jag nog att snösmältningen ska sätta igång!!!!!

Branneli
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag längtar till våren, den värmande solen Cool

Växter som knoppas & slår ut

RuiXue
0

Jag hatar vårenSkrikandes Mår alltid så himla dåligt så fort pollensäsongen drar igångGråter Nä, tacka vetja SOMMAR (utan gräsklippare!), eller Advents och juletid som bara är så mysigt!

Jennie

Maria
0

Tänk så olika vi är…

/Maria

RuiXue
0

Visst, våren är fin och skön, men jag njuter inte av den eftersom jag mår som bäst inomhus bakom stängda fönster. Inte ens antihistaminer får mig att må bättre, de tar bara bort en del av besvären. Det är det som får mig att verkligen hata våren och inte ens se fram emot denRynkar på näsan

Jennie

Mainebusters
0

Enligt "min" kalender så är det vår den 1 mars! Det retar alltid någon, men för mig är det liksom vår, fastän det är kallt och snö.. snödropparna brukar titta upp då också. Och ser jag dom, ja då är det banne mig vår hos mig! Flört

[KinaSylejmani]
0

Idag har jag vårkänslor. Solen tittar fram och det är inte så kallt;runt 9-10 minusgrader. Härligt! Glad

Bergspuman
0

Här på mitt jobb är de uppskottade snöhögarna så stora att de går upp på halva fönstren i rummen på bottenvåningen!!!!!

Helt galet surrealistiskt.

Tänk vad slaskigt det ska bli sedan när all snö smälter… hu.

[Sisa]
0

Jag har hört att det ska vara vinter hela mars också…Tungan ute

Branneli
0

#12 Cool….jag tar på de svartaste glasögonen, så jag inte ser din text……Oskyldig

Jag längtar til våren…värmen..allt som knoppas   Kyss

[Sisa]
0

# 13

Ja…ibland önskar man att man kunde trolla…Tungan ute

timmelin
0

Hörde att kylan och vintern sitter i en och halv månad till

Ska vi stå ut hihi

Branneli
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Timmelin…nu tar jag på de svartaste solglasögonen Cool…så tyvärr ser jag inte vad du skriver….fniss….

VÅÅÅren…var är du ?? Jag längtar såååå…

Njuter av droppande istappar & andra små detaljer som leder mot våren…Glad

RuiXue
0

Här i Köpenhamn snöar det (igen) just nuFörvånad Vi har haft snö oavbrutet i över en månad nu och vi har inte lite heller!

Jennie

timmelin
0

Haha branneli, ja vi längtar efter tussilago, bäckar med porlande vatten. fågelkvitter mm

Tror vi missar våren i år och en sommar kommer direkt Glad