Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 3084 ggr
timmelin
1

Tarmrengöring med örter

Hej är det någon som har testat tarmrengöring med örter? Bara för att rensa ur slagg ur kroppen?

nyborjare08
0

Jag tror inte på sånt. Det kostar bara pengar. Kroppen har själv organ som är gjorda för att rensa ut gifter (lever, njurar). Jag låter dem göra sitt jobb!

Maria
0

Jag håller nog med #1 men jag vet att många förespråkar tarmrengöring.

Själv är jag övertygad om att man inte ska laborera ifrån fel håll så att sägaFlört Tarmarna är ett känsligt kapitel med en massa funktioner och kroppen är fantastisk.

/Maria

[kvasthilda1972]
0

Man ska inte stoppa in saker där dom inte hör hemma, själv tror jag på att dricka mycket, röra på sig och eventuellt ta något laxerande via munnen dvs laktulos odyl.

mongu
0

Håller helt med er. Att laborera med kroppen så är inte nyttigt. Rör man på sig (om man kan) äter en varierad kost med fibrer, dricker mycket så brukar magen sköta sig självt.

Om man behöver ta hjälp av något ska det va sånt som inte stör tarmarnas egen motorik.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

timmelin
0

Vill bara påpeka att tarmrengöring inte görs analt utan oralt.

nyborjare08
0

Oavsett ingång Flört så tycker jag att man inte ska laborera med kroppen. Låt de organ som är skapade för att rensa ut gifter göra det. Det räcker.

Maria
0

#5 Det beror på vilken sorts tarmrengöring man använderFlört

/Maria

Pauliine
0

Här kommer fisken som simmar mot strömmen..

Jag tror på slaggutrensningar med örter, detox kurer. Jag tycker inte att man laborerar genom att få i sig örter, dessa örter är ju verkande men svåra att få tag på och sällan man bara äter dem som de är. För att få ut slagg är det steg ett att dricka mycket. Steg två att äta bra, på steg två kan man äta örter om man vill, men väljer man en detoxkur får man både drickan och örterna på köpet. Sen är det ju viktigt att kanske inte dricka så mycket kaffe eller röka om man seriöst vill få ut all slagg.. Man får ju börja med att sluta med sånt tycker jag..

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono