Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 2198 ggr
[Ai-chan]
0

Dålig dom senaste dagarna

Jag har mått väldigt dålig dom senaste dagarna. O fattar inte va det är. Det är allt möjligt.

Först kände jag mig hängig o seg. Väldigt trött o började sova en massa på eftermiddagar o sånt. Och ändå sover även hela nätterna. Förutom inatt då jag hadde svårt för att somna pga jag mådde så dåligt o hadde extremt ont i magen.

O jag har en sån extremt sug på gotta o ja, bara äta. Va för nå dag sen i några dagar som man kunde bo i kylskåpet. Just nu känner jag mest illamående för de mesta. Men ändå ett litet sug till allt. Kan nästan bo i kylskåpet ibland som sagt o bara äta o äta. Kan även säga att jag är överviktig redan.
Sen så äre mera illa mående. Magont. Igår kunde jag knappt röra mig för de gjorde så ont i magen och jag varit påväg o spy flera gånger, men inte lyckads kommit upp än. Och idag så har jag nu även fått halsont. Känns som en halsbränna.
Kan även nämna att magen känns lite uppsvälld.

Kännt av att jag har varit mera varm ibland. Feber vet jag inte. Har inge termometer. :P Och någon gång har jag även kallsvettat.

Kan de va matsjuka eller nå?

Vaccin mot svin influensan har jag tagit. Men kanske nå annan influensa eller nå?

Eller kanske ägglossning? Dags för de nu antagligen. Men jag har inte haft en sån hära ägglossning på ja, jag vet inte när. Kanske i tonåren (jag är 23 nu). Så de är kanske lite långsökt… Och sen så att man e så hära pga de. :/

Är det något man borde gå o kolla upp?

Jag är så hemskt sällan sjuk. Så man blir lite osäker va man ska göra o va de kan va för nå. Jag har nästan aldrig förkyldning heller. Nå år sen jag hadde en förskyldning.

Detta mående gör att jag även har svårt för att gå till skolan om dagarna o gör så jag hamnar lite efter o sånt. Nu när skolan börjat igen (går komvux). Funkar alvedon tro?

Vet inte vart jag ska skriva. Så chansar här o hoppas på att kanske få nå förslag. =)

[Ai-chan]
0

Kan även nämna om att jag har varit väldigt sur, grinig o lättirriterad idag. Känner mig som en tickande bomb. Och att jag skulle bara kunna ställa mig o stor gråta. Som de känns ibland som att man är nära till ibland. Kanske pga man har sovit dåligt inatt med…

Maria
0

Det är oerhört svårt att gissa vad det kan vara som händer med dig. Det kan vara någon infektion, magkatarr, stress eller vad som helst.

Har du ändrat något i din tillvaro det senaste? Börjat med någon medicin till exempel?

/Maria

[Ai-chan]
0

mjo. skaffade mig en pojkvän nästan vid nyår. kanske att jag inte vet hur jag vill eller nå…

Maria
0

Haha, ja då är det väl bara att lycka tillGlad

Jag minns när jag träffade min man så gick jag ner nästan 5 kg och jag var verkligen smal innan. Jag var allmänt orolig och hade jättesvårt för att sova. "Dödsförälskad" som man säger.

Nu har ju du haft lite andra problem också så är du orolig så tycker jag du ska vända dig till din vårdcentral.

/Maria

[Ai-chan]
0

Tack =)

Mjo. kanske ska ta o göra de. :/

[Ai-chan]
0

Jag funderar. Är det vanliga graviditets symptom?

Maria
0

Alla reagerar olika vid graviditet så enklast är om du köper ett graviditetstest på Apoteket så du får besked.

/Maria

[Tassy]
0

Min första tanke var "gravid" men jag skrev aldrig något av någon anledning.

JohannaEkroth
0

Magkatarr säger jag. Konstant hungrig, illamående, ont i magen, halsbränna. Eller så är du förstoppad?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else