Feber
Någon som haft feber länge? jag har haft feber i snart 6 veckor,på vårdcentralen fick jag pencillin för jag var röd i halsen ,men feber gick ej ner. Nu vet dom inte vad dom ska göra!!!!!Jag håller på att bli tokig har runt 38.0-38,7 varje dag.

Vad har du som grundtemp ??
Jag & mina söner ligger straxt under 36 grader, så när vi säger feber vid 38 grader…så blir vi nonchalant bemötta 
Frågan är väl hur du känner dig?
Mår du bra? Du kanske har en aningen högre temp normalt, men 38.7 låter lite högt förstås.
Testa att byta termometer (om du mår ok vill säga) för vissa termometrar kan vara som vågar och visa lite olika.
Annars ska du givetvis försöka att bli ordentligt utredd för feber indikerar ofta att någonting inte är som det ska.
/Maria

Vad visar prover? Tänker på CRP och SR som är infektionsprover. Är nåt av dom för högt så har du troligen nån infektion nån stans i kroppen.
Kanske att inte den antibiotikan du fick var av rätt sort. Men du har väl fått testa flera olika, särskilt om dina besvär kvarstår.
Så jag håller med om att en utredning bör bli nästa steg. Så kämpa för det.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Dom har tagit ganska många prover och dom är bra. Har i grund temp ca 37,4 ,men jag äter mediciner som tar ner temp.Jag talade med min läkare nu på morgonen och hon tycker jag ska kontakta gynmotagningen ,men jag tycker att det skulle visat sig på proverna om jag har en infektion tex på äggledaren ?Jag känner mig ganska trött och ser l blank ut på ögonen,men jag har inte ont någonstans förutom i buken jag har endometrios.