Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1901 ggr
fibro
0

Snacka om oönskade vi sjuka är :(

Vem ska vilja anställa oss, när inte ens egna arbetsgivare vill ha oss :(

Läs gärna länkarna till FK´s rapport, och tidningen Riksdag & Departement som finns där. 

http://www.ifmetall.se/ifmetall/home/home.nsf/LUUnique/A7F119BC5FC59002C12576B700544D6C?OpenDocument

[SvenA]
0

I den bifogade PDF filen finn hela rapporten från försäkringskassan

Pagan
0

jag vet, hos oss har vi en tjej som jobbar 50% sedan 3år tillbaka (då ville de pensionera henne) hon har fibromyalgi. Nu ska hon "springa" till arb.förmedlingen, f.kassan, arbetsgivaren - för att konstatera samma sak - hon kan inte gå upp till heltid. Vi som arbetskamrater kan borga för att hon inte kan jobba 100% - summan av kardemumman är att hon från denna månad (om arb.för fått all info och "lärt sig alla nya regler") ska "finnas till arbetsmarknaens förfogande till 100% eftersom hennes arb.givare inte har möjlighet att öka på hennes arbetsbörda (hon kan inte utför samma jobb som hon gör i 4tim - i 8tim - för slitsamt) Nu talar INGEN om förtidspension…!! Hur ska denna kvinna sova på natten? Hur ska hon efter en sömnlös natt orka sina 50%? Ingen har korrekta svar, hon bollas hit och dit. Mådde hon skit innan så kan Ni ju förseställa er hur hon mår idag. Skit i kvadrat

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Branneli
0

Tack för denna information. Jag är mitt i denna karusell.

Är snart utförsäkrad (19 mars), har ansökt om 100 dagar extra.

Hoppas på detta & sen tar jag ut all semester, samt komp.

Hoppas absolut att kroppen är i skick att klara jobba 90 dagar. Annars är det arbetsförmedlingen nästa Skrikandes.

Just nu är jag mycket begränsad i rörelse, pga värk/smärta. Trots brufen retars 2400mg +50mg dolcontin + 1000mg panodil varje dygn, sedan 1a advent.

Kan inte ta mej längre än 15 minuters promenad. Klarar ej sittade ställning. Kan vara ur soffan/sängen max 30 minuter.

Imorgon är en ny dag med nya möjligheter Kyss