Precis vad jag behövde just nu! 
"You just have to belive…"
Jag gillade dessutom de mesta i listan
/Maria
Listan var inte helt fel, jag gillar det mesta i den (mörk choklad, oliver och te har jag dock svårt att få i mig). Jag såg att grapefrukt stod med och för inte så länge sedan (innan jul i alla fall) så testade jag blodgrapefrukt och den var faktiskt god. Inte lika besk som den vanliga grapefrukten.
Däremot tar jag 1-2 matskedar olivolja om dagen (om jag inte glömmer det, vill säga).
Olivolja använder jag mig också av till håret. Jag brukar göra en en egen hårinpackning av olivolja, äggulor och så pressar jag citron och tar 2 matskedar av citronsaften och gör hårinpackning.
Jo, att jag tar 1-2 matskedar olivolja per dag är för att när jag fick en bit av minisken bortopererad i maj 2009 så upptäckte läkaren att jag har artros i vänster knä. Så jag sökte lite på nätet och hittade att olivolja skulle vara bra mot artros. Om det stämmer eller inte vet jag inte men det skadar inte att pröva, tänker jag.

Kina när jag under en period slutade med allt kött utom fågel så minskade smärtorna jag hade av artosen med hälften så visst kan vad vi stoppar i oss påverka. 
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
#6. Jo, det har jag också märkt att ju mindre kött jag äter ju mindre ont kan jag ha. Jag är ingen stor köttätare överlag och de gånger jag äter kött är lätträknade. Nyponpulver är också bra mot artros. Har tagit det i pulverform men nu tar jag det i kapslar. Visst är det som du skriver att vad vi stoppar i oss kan påverka. Sen kan man ju ha mer eller mindre ont i olika perioder men överlag så tror jag på detta med att kosten och motion kan påverka på ett positivt sätt.

Jo jag tror att kosten har stor inverkan på oss och att många krämpor som finns idag beror på fel kost. Men sen tror jag inte den finns nån generallösning som fungerar på alla utan man måste helt enkelt lära känna sin kropp och anpassa sig efter det.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Jag tror inte heller det finns någon generallösning som passar på alla;det som fungerar på mig fungerar kanske inte på någon annan. Vi är alla olika. Kosten spelar större roll än vad man kanske tror.