Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 8273 ggr
Piggelins
28

Kurr i magen

Jag har ett stort promblem. och det är att min mage kurrar hela tiden. så fort jag blir lite hungrig men ibland när jag ätit för inte så länge sen. jag äter bra och nyttig mat så det stör mig verkligen. men det största problemet är att min mage alltid börjar kurra när jag har lektioner specielt när det är prov och alla är tysta. det gör så att jag inte kan koncentrera mig på mitt skol arbete och jag behöver verkligen hjälp! Någon som vet hur jag kan göra något åt det, äta extra mycket/litte av något speciellt?

DesK
3

Har du testat att äta kolhydratreducerat?

Jag har i många år haft bullrig mage, men när jag drar ner ordentligt på kolhydraterna så tystnar magen Glad

/Désirée

Maria
3

Min mage brukar också bråka speciellt om jag sitter på något möte eller föreläsning. För min egen del är det nog mest psykiskt tror jag för "han" slutar alltid när mötet är över eller så beror det mest förmodligen på att jag börjar röra på mig.Flört

En tom mage kurrar oftast högre medan en full mage har mer motstånd. Med mage så menas ju i detta sammanhang även hela tarmpaketet. Magen kurrar alltid mer eller mindre. Skulle den tystna totalt så är det fara å färde för då har man troligtvis drabbats av tarmvred.

Jag tror också att kosten kan påverka och att man kanske ska prova sig fram…

/Maria