Smärta i axel, arm och hand?
Någon som har detta problem? Jag har det på höger sida. Tidigare konstaterat impingement, men de opererade inte för att det skulle nog inte bli bättre. När jag var på neurologen på utredning sa hon att jag hade tennisarmbåge.
Nu när min sjukskrivning skulle förlängas så säger min läkare på vc att de inte vet vad värken beror på, och att jag ska till företagshälsan för vidare utredning.. Jag menar, jag har gjort en MR, där inklämd axel konstaterades, vad gör de av alla papper? Det står på intyget att jag hört någongång att jag hade impingement, men det står ingenstans i journalen. suck! Precis som om jag inbillat mig? Ibland undrar jag hur kommunikationen är mellan sjukhus och vårdcentral..
Men jag är glad att jag hamnar hos företagshälsan, för där utreder de saker och ting ordentligt!
Nu blev det visst lite långt..
#1 Tack, men jag har läst allt på nätet tror jag.
Och alla symptom stämmer fortfarande.
Det är ju det att på sjukhuset var det konstaterat, skulle opererats, men sedan sade de att det kanske inte skulle bli bättre, därför avstod de. Och nu helt plötsligt säger Vc att det inte finns dokumenterat, utan att det är något jag hört att jag har/haft det.
Ja, tack, jag hoppas att det blir bättre, sist jag var på företagshälsan, så skickade de mig på röntgen ögonaböj, som vc borde ha gjort flera år tidigare. Men det kanske är av kostnadsskäl som de undviker dyra röntgen?

#2 Har sjukhuset och vårdcentralen tillgång till varandras journaler? Annars kan ju felet ligga där? Att du har det på papper på ett ställe men inte på det andra.
#3 De kan gå in i journaler och titta. Det var ju vc som sände mig till MR så de har ju fått resultatet. I och för sig så var det ett år sedan som jag röntgades. Men jag har stora förhoppningar om att få rätt hjälp, som rehabilitering genom företagshälsan.