Konstiga Sverige
Här är en intressant artikel om hur de svagaste i samhället behandlas idag, vad är samhället på väg att bli kan man undra?
Konstiga Sverige
Det har gått åt skogen med Sverige! Vi ska rädda alla isbjörnar, alla vargar, alla orangutanger, klimatet, alla världens barn, alla flyktingar, alla ensamkommande flyktingbarn.
Min fråga är nu:
Vem ska rädda alla pensionärer och alla sjuka och arbetslösa? Inte är det den här regeringen i alla fall och på en direkt fråga till Mona Sahlin (förra veckan) så är inte hon heller intresserad.
För rättvisans skull sänk skatten för pensionärer och ta bort alla jobbskatteavdrag.
Pensions sänks men för de gamla på våra sjukhem så höjs hyran igen! Det gäller för kommunen att förse sig.
Vilket samhälle vi har fått!
ARG PENSIONÄR
Länk: Örnsköldsviks allehanda den 9 januari 2010
När det gäller djuren och klimatet är det något för alla världens länder och folk. När det gäller pensionärer och sjuka i Sverige är det något Sverige som ska lösa
Egentligen är det fler frågor tycker jag i artikeln som är lite svåra att klumpa ihop för alla är lika viktiga.
Naturen och livet på vår jord gäller för alla världsländer att värna om precis som Leffe skriver.
Att vi tar emot flyktingar och ensamma flyktingbarn ser jag som en självklarhet.
Däremot är det bedrövligt för våra sjuka och våra pensionärer, det kan jag hålla med om och så borde det inte vara i vårt välfärdssamhälle.
En annan grupp som inte nämns är unga arbetslösa och andra långtidsarbetslösa som heller inte har det särskilt väl.
/Maria

det blir mer och mer som i usa…dom rika har jävulskt mycket pengar och dom som är arbetslösa hamnar på gatan
#2 Nu blir det väl kanske lite väl mycket OT: men visst ska vi ta emot flyktingar. De kommuner som har råd med det. För det kostar. Jämför man med andra länder så tar vi emot väldigt många..Och de som är kriminella skulle avvisas.
För övrigt så har det blivit otroligt strikt med FK och vilka kriterier som gäller för att få sjukpenning. Jag gick sjukskriven i tre månader innan jag ens fick besked om jag var berättigad till ersättning. Som tur var gick min handläggare emot den medicinske rådgivaren, men de är tuffa nu! Och man blir lite skrajsen, man har smärta i axel, armbåge och hand. Men om inte neurofys-testet visar något, hur ska jag bevisa att jag har ont och nedsatt kraft i handen, kan knappt hålla i en penna.. Att jag har inklämd axel, det syns ialla fall på MR.
Det som inte syns, det finns liksom inte..